727. Kríziskezelés a járvány idején
727. Kríziskezelés a járvány idején

727. Kríziskezelés a járvány idején

Próbálom most úgy írni a blogokat, hogy mindig egy-egy területről szóljon, és időrendet is igyekszem tartani majd, hiszen változik a helyzet, hétről-hétre. A múlt heti poszt az oktatási helyzetről szólt, most írok kicsit a kríziskezelésbeli tapasztalatokról, a járvány...

Tovább olvasom

715. De akkor miből telik nekik?
715. De akkor miből telik nekik?

715. De akkor miből telik nekik?

Egy ismerősömmel nemrég a generációs szegénységből érkező, szakképzésben tanuló gyerekekkel kapcsolatos tapasztalatainkat egyeztettük. Láncszerűen kapcsolódtak egymáshoz az észrevételeink, az általános iskola alapkészséghiányos befejezésétől a szülői minta hiányáig, ami mind egyenesen vezet a 16 évesen az oktatási rendszerből kikerüléshez, és ugyanannak az életpályának az ismétléséhez, melyben már a szülők, nagyszülők is...

Tovább olvasom

673. Külső kontroll, belső kontroll
673. Külső kontroll, belső kontroll

673. Külső kontroll, belső kontroll

Nemrég egy cég HR-es munkatársa segített gondolkodni arról, hogyan tudnánk a társadalmi vállalkozásunkban dolgozókat konfliktusmentesen hatékonyabb munkavégzésre bírni. Mert nehéz kérdés ez nálunk, mivel azt szeretnénk, hogy egyre több feladatot vállaljanak át az alapítványtól ezen a területen is, ám az alacsony munkavállalói kompetenciák, no meg más, ellenünk dolgozó tényezők miatt...

Tovább olvasom

656. Motiváció
656. Motiváció

656. Motiváció

A Venustus meghívására az idei konferenciájukon is ott lehettünk. A téma a motiváció volt, ami engem több okból is nagyon érdekel. Ez a coaching szemléletű vezetők konferenciája, elsősorban a forprofit szektor van jelen, őket is célozzák meg. Hiszen nekik fontos a munkahelyi klíma, mert azt a kérdést, hogy az alkalmazottakból...

Tovább olvasom

655. A kríziskezelés nehézségei
655. A kríziskezelés nehézségei

655. A kríziskezelés nehézségei

A kríziskezelés nehéz dolog, sokszor írtam már róla itt is, mennyire hajszálvékony határon egyensúlyoz az ember, mert a gyereket nem hagyhatja bajban, ő nem tehet semmiről, ám a szimpla segítség könnyen erősítheti tovább a „tanult tehetetlenség” érzését. Amikor teljesen logikusan a kérés teljesítése azt az üzenetet hordozza: kérj, és adnak....

Tovább olvasom

635. Érettségi, szakmaszerzés
635. Érettségi, szakmaszerzés

635. Érettségi, szakmaszerzés

Az idén négy igazgyöngy ösztöndíjas jutott el az érettségiig, szakmaszerzésig. A generációs szegénységben élő családok gyerekeinél, ahol nemhogy érettségizett szülők nincsenek, de sokan még az általánost sem fejezték be mindig nagy a lemorzsolódás, többségük a 16. életévük után befejezi a tanulást. (Persze sokan tanulnak tovább az igazgyöngyös gyerekek közül, ám...

Tovább olvasom