1004. Iskolakezdési támogatások
1004. Iskolakezdési támogatások

1004. Iskolakezdési támogatások

Az iskolakezdés és a karácsony az Igazgyöngy munkájában adományozási szempontból a legfontosabbak. Fennállásunk óta segítjük a hátrányos helyzetű gyerekek iskolakezdését, hogy legalább ezen a téren ne hátránnyal kezdjék a tanévet. Nagyon sok tapasztalat van már a birtokunkban, amivel tényleg hatékonyan tudunk segíteni. Az egyik oldali hírveréssel, hogy a rászorulók tudják, nálunk lehet segítséget kérni, már nem kell bajlódjunk: ez a hír is szájról-szájra terjed, már arra is tudunk figyelni, hogy egy csatornába, a facebook oldalunkra tereljük a beérkező kéréseket, mert innen indul a nyilvántartási rendszerünk. 

Tovább olvasom

979. Bevonódás, döntés, következmények
979. Bevonódás, döntés, következmények

979. Bevonódás, döntés, következmények

Több beszélgetésben vettem mostanában részt, ahol a kérdés a bevonódás támogatása volt, a motiváció felébresztése. Nagy kihívás ez, mind a gyerekeknél, mind a felnőtt közösségekben. Azt tanultuk valamikor, hogy a motivációnak belülről kell jönnie, anyagi dolgokkal, kötelezővé tétellel nem lehet felépíteni. Nos, ezt muszáj megcáfolnom. A generációs szegénységben, a mindennapok túlélésében, az állandó vágyakozásban ugyanis eleinte muszáj a tárgyiasult dolgok motivációs erejére építenünk. Muszáj innen indítani, hogy elmozdulás legyen. Az azonnali “eredmény” megtapasztalásától, tárgyiasult formában. 

Tovább olvasom

960. Képessé tenni
960. Képessé tenni

960. Képessé tenni

Amikor elkezdtük ezt az egészet, a segítés szándéka volt csak bennem. Aztán lassan felfedte magát ez az egész, iszonyúan bonyolult probléma, amit társadalmi leszakadásnak hívunk. Megmutatta a mélységeit, a felelősségeit, a beágyazottságát, tükröt tartott nekem önmagamról is, és a fogalom, hogy “segíteni” más tartalommal töltődött meg. Végül “képessé tenni” lett belőle. Ami leghamarabb kiderült, az adományozásra leszűkített segítés kudarca. A szükségletek kívülről történő kielégítése nem abba az irányba viszi a leszakadót, hogy tegyen valamit a sorsáért, hanem abba, hogy kérjen. Persze ez csak kimondva ilyen egyszerű, mert akkor logikus, hogy nem kell adni semmit….ami persze nem tartható. Mi inkább azt használjuk, amit fejlesztő segítségnyújtásnak hívunk, az elmozdulást támogató adományozást folytatunk, közösségi szabályokkal, egyeztetve mindig mindenkivel. Mintegy indirekt befolyásoló eszközként. A hatását mérjük, és működik. A “nekem jár” szemléletet a közösségben felváltotta a “mit teszek én?” viszonyulás, ami lassan hat ugyan, de hat. Az elvárásokat pedig a közösséggel közösen fogalmazzuk meg. 

Tovább olvasom

849. A foglalkoztatás sikere
849. A foglalkoztatás sikere

849. A foglalkoztatás sikere

Amikor munkáltatóként belekezdtünk a társadalmi vállalkozásba egy olyan faluban, ahol a közmunkánk kívül más lehetőség nincs, még nagyon naiv elképzeléseim voltak. Tíz éve múlt már ennek, és akkor azt gondoltam még, elégséges lehetőséget adni azoknak az embereknek, akikkel segítőként kapcsolatban vagyunk, és dolgoznak majd, megbízhatóan,...

Tovább olvasom

766. Visszatekintő 2020-ra
766. Visszatekintő 2020-ra

766. Visszatekintő 2020-ra

Nem volt könnyű év ez sem. A Covid olyan helyzeteket teremtett, amire nem volt felkészülve senki, és semmi…és a járványnak még nincs vége. Félő, hogy meg fogja határozni a 2021-es esztendőt is, gazdasági hatásaiban mindenképp.Tizenegy éve visszük az általunk felvázolt, húsz évre tervezett esélyteremtő munkát, melyben a cél, a fő...

Tovább olvasom