Skip to content
Nyomor széle

Címke: tanév

  • Nyomor széle
  • Címkék: "tanév"
844. Változások a tanév végével
844. Változások a tanév végével

844. Változások a tanév végével

2022.07.03. L. Ritók Nóra

Az Igazgyöngyben érdekes ritmusa van az évnek. Vannak dolgok, amelyek a naptári évhez igazodnak, ezek főleg a kötelező elemek, ám, mivel 22 évvel ezelőtt az iskolából indult el minden, így van egy tanévhez igazodó ritmus...

Tovább olvasom

civil szervezet esélyteremtő munka folyamatosság HR karrierlehetőségek szervezetfejlesztés tanév
BEMUTATKOZÁS

Nap mint nap tapasztalom közvetlen környezetemben, hogy a mélyszegénységben élőknek esélyük, sőt reményük sincs a minőségi életre. Ismerem az oktatás, a szociális szféra és az egészségügy egymással párhuzamosan futó, egymást erősíteni képtelen programjait. Érzékelem a hivatali és az emberi szemlélet között tátongó mérhetetlen űrt. És látom azt is, sokan milyen könnyen ítélkeznek, anélkül, hogy ismernék a helyzetet. Azt akarom, hogy változzanak a dolgok, ezért kezdtem írni ezt a naplót.

igazgyongyalapitvany.hu

Kövess minket
Ajánló – ezek is érdekelhetnek
  • 267. Köztemetés
    267. Köztemetés

    267. Köztemetés

    2012.01.30. L. Ritók Nóra

    A gyerekkel sokat beszélgetünk mostanában, mindenféléről, identitásról, hagyományokról. A legtöbbet a cigány temetkezési szokásokról tudnak mesélni. Mostanában persze kijut nekünk temetésből, virrasztalásból bőven. A múlt héten is meghalt egy 46 éves apa, hat gyereket hagyva maga...

    Tovább olvasom

    hagyományok köztemetés nyomor
  • 983. A nőkről…
    983. A nőkről…

    983. A nőkről…

    2025.03.07. L. Ritók Nóra

    Tegnap, ahogy az egyetemi konzultáció során beszélgettünk a hallgatókkal, a társadalmi leszakadás bonyolult problémájáról, egyikük felvette a nők helyzetét, szerepét, hogy mennyire fontos beavatkozási pont lehetne a generációs szegénység megtörésében.  Örültem ennek, mert nagyon egybecsengett a mi álláspontunkkal, hiszen az Igazgyöngy modelljében ők vannak a legfontosabb szerepben. Aztán vitatkoztunk kicsit a hallgatókkal a szokásos felvetésemről: mennyiben kulturális elemek határozzák meg a nők helyzetét, amennyiben romákról van szó, és mennyiben a generációs szegénységben átörökített szocializációs minták? Érdekes kérdés ez mindig, és azt gondolom, ha beszélünk róla, mindig világosabbá válik a probléma megértése is.

    Tovább olvasom

    családon belüli erőszak elfecsérelt értékek elfogadás főállású anyaság női szerepek nők
  • 542. A gyerek, mint eszköz
    542. A gyerek, mint eszköz

    542. A gyerek, mint eszköz

    2016.09.18. L. Ritók Nóra

    Nagyon ritkán szoktam dühös lenni. A probléma, amit próbálunk érteni, megérteni, és valamerre elindulni a megoldás felé, akkora, és olyan bonyolult, hogy ezt csak nyugodtan és türelemmel lehet...

    Tovább olvasom

    elhatárolódás fejlesztések szociális készségek hiánya szülői viszonyulás
  • 370. Kényszerítés, vagy motiválás?
    370. Kényszerítés, vagy motiválás?

    370. Kényszerítés, vagy motiválás?

    2013.06.22. L. Ritók Nóra

    Én a pedagógiai eszközökben hiszek. A közösségfejlesztésben, a motivációban, a pozitív hatásokban. Ezeknek a  sikerességét a munkánk is...

    Tovább olvasom

    bűnözés közösségépítés munkához való viszony
  • 845. A tíz éves tanodánk
    845. A tíz éves tanodánk

    845. A tíz éves tanodánk

    2022.07.10. L. Ritók Nóra

    Az Igazgyöngyöt 1999-ben alapítottam. Az első tíz évben még csak az iskolán belül kerestem a lehetőségeket a társadalmi leszakadás mérséklésére, majd elkezdett kibővülni a munka, esélyteremtő stratégiává, melynek pilotprogramja Toldon kezdődött, 12...

    Tovább olvasom

    elköteleződés esélykiegyenlítés módszertani tudás oktatási szegregáció tanoda tanoda-szülinap társadalmi leszakadás told
  • 977. Semmittevés…
    977. Semmittevés…

    977. Semmittevés…

    2025.01.24. L. Ritók Nóra

    A héten egy erősen szegregálódó suliban, az órám előtt bejött pár nagyobb gyerek hozzám a terembe. Párat közülük alsóban tanítottam, érdeklődtek, hogy vagyok, mi újság, kiket tanítok most, stb. Egy fiút nem ismertem, de ő is bekapcsolódott a beszélgetésbe: “én nem járok rajzra… kiiratkoztam.” “És miért?” -kérdeztem. Rántott egyet a vállán: “Mert így megyek haza, már háromkor”.  “És mit csinálsz otthon?”- faggattam tovább. “Hát semmit. Pihenek otthon a melegben….”  Beszélgettünk még, ki, mivel tölti az időt, aztán elmentek. Én pedig azóta is sokat gondolkodom azon, hogyan lehetne változtatni az attitűdön, ami ilyenkor, gyerekkorban alapozódik meg, és lesz majd meghatározó felnőttként is. Mert megtapasztaljuk ezt gyakran a családokban, akik generációs szegénységben élnek. Felnőtteknél és gyerekeknél is. 

    Tovább olvasom

    felépítés felkeresés lustaság mélyszegénység motiváció semmittevés
Archívum

2025

  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2024

  • december 4
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2023

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 5
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2022

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2021

  • december 4
  • november 4
  • október 5
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 5
  • január 4

2020

  • december 4
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 3
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2019

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 5
  • augusztus 4
  • július 4
  • június 5
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2018

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 6
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2017

  • december 5
  • november 4
  • október 5
  • szeptember 3
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 4
  • április 6
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2016

  • december 5
  • november 4
  • október 5
  • szeptember 4
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2015

  • december 3
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 6
  • február 4
  • január 5

2014

  • december 4
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 5
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2013

  • december 5
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 5
  • augusztus 4
  • július 4
  • június 5
  • május 4
  • április 4
  • március 6
  • február 5
  • január 6

2012

  • december 6
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 7
  • augusztus 5
  • július 5
  • június 8
  • május 8
  • április 8
  • március 9
  • február 8
  • január 9

2011

  • december 8
  • november 9
  • október 9
  • szeptember 9
  • augusztus 9
  • július 9
  • június 9
  • május 9
  • április 8
  • március 9
  • február 8
  • január 8

2010

  • december 10
  • november 9
  • október 9
  • szeptember 9
  • augusztus 9
  • július 7
  • június 7
  • május 9
  • április 8
  • március 8
  • február 7
  • január 10

2009

  • december 8
  • november 1
  • október 1
  • szeptember 1
Címkék
adományok bizalom cigányság civilek együttműködés elvárások eredmények esélyteremtés felelősség generációs szegénység gyerekek hatások hideg hitelesség integráció jövőkép karácsony kirekesztés kommunikáció konfliktusok kudarcok közmunka közösség közösségfejlesztés lehetőségek motiváció munkavállalói kompetenciák mélyszegénység nyomor nyomorúság oktatás roma integráció segítségnyújtás szegregáció szegregátumok szegénység szocializáció szolidaritás tanulás tehetetlenség társadalmi leszakadás társadalmi vállalkozás változások állami gondozás érdekek

Nyomor széle | A leszakadók Magyarországon

Ez is egy HVG blog!

Egyéb kiadványok —

  • HVG
  • HVG360
  • jobline.hu
  • adózóna
  • eduline
  • HVG Könyvek
  • HVG Állásbörze
  • bolt.hvg.hu

Kövess minket! —

Keresés a(z) Nyomor széle oldalon —

  • Hirdetési információk
  • Adatvédelmi tájékoztató
  • Cookie-kezelési tájékoztató
  • Impresszum

HVG Kiadó Zrt. © 2020 - 2025