Skip to content
Nyomor széle

Címke: roma felzárkóztatás

  • Nyomor széle
  • Címkék: "roma felzárkóztatás"
510. Mi tekinthető ma jó példának?
510. Mi tekinthető ma jó példának?

510. Mi tekinthető ma jó példának?

2016.02.06. L. Ritók Nóra

Egy-egy szakmai konferencián gyakran szegezik nekem a kérdést: miért nincs állami törekvés arra, hogy az Igazgyöngy szemlélete megjelenjen a rendszeren belül...

Tovább olvasom

jó példa kommunikációs csapda roma felzárkóztatás sikeres programok
BEMUTATKOZÁS

Nap mint nap tapasztalom közvetlen környezetemben, hogy a mélyszegénységben élőknek esélyük, sőt reményük sincs a minőségi életre. Ismerem az oktatás, a szociális szféra és az egészségügy egymással párhuzamosan futó, egymást erősíteni képtelen programjait. Érzékelem a hivatali és az emberi szemlélet között tátongó mérhetetlen űrt. És látom azt is, sokan milyen könnyen ítélkeznek, anélkül, hogy ismernék a helyzetet. Azt akarom, hogy változzanak a dolgok, ezért kezdtem írni ezt a naplót.

igazgyongyalapitvany.hu

Kövess minket
Ajánló – ezek is érdekelhetnek
  • 925. Költségvetés, béremelések
    925. Költségvetés, béremelések

    925. Költségvetés, béremelések

    2024.01.26. L. Ritók Nóra

    Ebben a sokrétű tevékenységben, amit az Igazgyöngyben végzünk, nagyon fontos elem a területekkel való megfelelő egyensúlyozás a bérpolitikánkban is. Az egységek, mint a gyerekek fejlesztésével foglalkozó  iskola, tanoda, a szociális és közösségfejlesztő rész és a társadalmi vállalkozás egyformán fontos, hiszen mind erősíti a másik hatását, önmagában egyik sem elégséges a változásokhoz.  Bocsánat, hogy az Igazgyöngy esélyteremtő rendszerét az államéhoz hasonlítom, de mivel a munkánk minden eleme lemodellezi az állami rendszert (hiszen mindenhol van olyan működési hézag, amiben kell segíteni, az oktatástól az egészségügyig, a kríziskezeléstől a családgondozásig, a munkahelyteretéstől a településfejlesztésig), így a bérek szempontjából is tudok egy képet mutatni. Ez a kép pedig, amiben az állami kötelezettségek minket is keretek közé szorítanak, nagy kihívást jelentenek. Sok esetben éreztem, hogy vállalhatatlan, ellentmondásos hatások között kell a szervezetünket megtartani, a biztonságos működést biztosítani. Szóval, a felvetődő problémák azt hiszem kicsiben is mutatják az elcsúszott fókuszokat, melyeket nagyban is értelmeznünk kell.

    Tovább olvasom

    bérfeszültség bérpolitika minimálbéremelés pedagógusbérek szembeállítás szociális szféra
  • 988. Egy hónap munkája
    988. Egy hónap munkája

    988. Egy hónap munkája

    2025.04.11. L. Ritók Nóra

    Az Igazgyöngyben minden hónap első hétfőjén vagy egy olyan programelem, amikor az egyes területek vezetői beszámolnak az előző hónap történéseiről, és előre tekintenek kicsit a következőre. Ezen minden munkatársunk jelen van, vagy személyesen, vagy online csatlakozva, hiszen több helyszínen dolgozunk. Mikor végighallgatom, mindig elgondolkodom: mennyi területen próbálunk hatással lenni, megoldásokat keresni…Mennyire komplex ez az egész munka, amit végzünk. Azt gondoltam, kicsit leírom itt is, mi az, amivel foglalkozunk. Területenként, inkább felsorolásszerűen, ahol lehet, számokkal. Nem tudok mindent, de azért talán érzékelhető lesz a csapat összetett és összehangolt munkája.

    Tovább olvasom

    egyhavi munka fejlesztések komplex problémakezelés krízsikezelés működési hézagok ökofeminizmus oktatás szervezetfejlesztés támogatások
  • 669. Megszállottan, vagy kiégve
    669. Megszállottan, vagy kiégve

    669. Megszállottan, vagy kiégve

    2019.02.16. L. Ritók Nóra

    Sokféle jelzést kapok. Ilyet is, olyat is. Beszélek pedagógusokkal, akik küzdenek, de nem adják fel. Akik érzik, óriási a baj, mégsem hátrálnak meg, hanem századjára is nekifutnak a reménytelenül problémás gyereknek, nem hagyják magára, hanem újra és újra visszatérnek a konfliktusokat elrendezni, biztatni az alig-teljesítményt nyújtót, küzdeni a szülővel, kollégával,...

    Tovább olvasom

    felelősség felelőtlenség kiégés közoktatás megszállott küzdés pedagógusok szegregáció tantestületi attitűd
  • 317. Felsőoktatási kilátások
    317. Felsőoktatási kilátások

    317. Felsőoktatási kilátások

    2012.08.14. L. Ritók Nóra

    Olvasom az újságban, hogy a döntéshozók azt szeretnék, ha Magyarországon olyan felsőoktatási rendszer működne, ahol minden diák képes lenne maga állni a tanulási...

    Tovább olvasom

    egyetem szegénység tandíj
  • 922. Huszonöt év
    922. Huszonöt év

    922. Huszonöt év

    2024.01.05. L. Ritók Nóra

    1999-ben alapítottam az Igazgyöngyöt. Akkor még hittem abban, hogy az oktatásban megoldást kereshetünk a nyomorúság megtörésére, a társadalmi leszakadás mérséklésére. Az első tíz év alatt, amikor az iskolán keresztüli hatást próbáltuk, rá kellett jönnöm, hogy ez nem elég. Még a jó oktatás sem lenne elég, ez meg, ami most van…nos, ez csak növeli a társadalmi egyenlőtlenséget.  Tizenöt éve annak, hogy először családgondozást társítottunk az oktatás mellé. A családokkal kiépített szoros kapcsolat pedig megmutatta ennek az egésznek az iszonyú bonyolultságát, és kijelölte számunkra az utat is: a közösségfejlesztésbe ágyazott komplex problémakezelés útját. Ezen kezdtünk el haladni, lépésenként, tanulva, figyelve, elemezve, próbálkozva, folyamatosan bővítve a tevékenységeinket. 

    Tovább olvasom

    elemzések hiánya esélyteremtő modellek közösségek mentális állapota kudarcok problématérkép visszatekintés
  • 441. Szegénység, több dimenzióban
    441. Szegénység, több dimenzióban

    441. Szegénység, több dimenzióban

    2014.10.25. L. Ritók Nóra

    Jó volt ez a hosszú ősz … az október eddig nem várt meleget adott, de most ez a hideg eső próbára teszi azokat, akiknek nincs megfelelő muníciója, hogy felkészüljön a hidegre. Elég volt csak a cipőkre néznem a hét tanítással telt első három napján az iskolákban, az pontosan mutatta a...

    Tovább olvasom

    hideg lecsúszók szegénység
Archívum

2025

  • december 2
  • november 4
  • október 5
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2024

  • december 4
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2023

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 5
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2022

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2021

  • december 4
  • november 4
  • október 5
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 5
  • január 4

2020

  • december 4
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 3
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2019

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 5
  • augusztus 4
  • július 4
  • június 5
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2018

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 6
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2017

  • december 5
  • november 4
  • október 5
  • szeptember 3
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 4
  • április 6
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2016

  • december 5
  • november 4
  • október 5
  • szeptember 4
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2015

  • december 3
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 6
  • február 4
  • január 5

2014

  • december 4
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 5
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2013

  • december 5
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 5
  • augusztus 4
  • július 4
  • június 5
  • május 4
  • április 4
  • március 6
  • február 5
  • január 6

2012

  • december 6
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 7
  • augusztus 5
  • július 5
  • június 8
  • május 8
  • április 8
  • március 9
  • február 8
  • január 9

2011

  • december 8
  • november 9
  • október 9
  • szeptember 9
  • augusztus 9
  • július 9
  • június 9
  • május 9
  • április 8
  • március 9
  • február 8
  • január 8

2010

  • december 10
  • november 9
  • október 9
  • szeptember 9
  • augusztus 9
  • július 7
  • június 7
  • május 9
  • április 8
  • március 8
  • február 7
  • január 10

2009

  • december 8
  • november 1
  • október 1
  • szeptember 1
Címkék
adományok bizalom cigányság civilek együttműködés elvárások eredmények esélyteremtés felelősség generációs szegénység gyerekek hatások hideg hitelesség integráció jövőkép karácsony kirekesztés kommunikáció konfliktusok kudarcok közmunka közösség közösségfejlesztés lehetőségek motiváció munkavállalói kompetenciák mélyszegénység nyomor nyomorúság oktatás segítségnyújtás szegregáció szegregátumok szegénység szocializáció szolidaritás tanulás tehetetlenség támogatások társadalmi leszakadás társadalmi vállalkozás változások állami gondozás érdekek

Nyomor széle | A leszakadók Magyarországon

Ez is egy HVG blog!

Egyéb kiadványok —

  • HVG
  • HVG360
  • jobline.hu
  • adózóna
  • eduline
  • HVG Könyvek
  • HVG Állásbörze
  • bolt.hvg.hu

Kövess minket! —

Keresés a(z) Nyomor széle oldalon —

  • Hirdetési információk
  • Adatvédelmi tájékoztató
  • Cookie-kezelési tájékoztató
  • Impresszum

HVG Kiadó Zrt. © 2020 - 2025