Skip to content
Nyomor széle

Címke: képviselet

  • Nyomor széle
  • Címkék: "képviselet"
434. Önkormányzati választások
434. Önkormányzati választások

434. Önkormányzati választások

2014.09.07. L. Ritók Nóra

„Itt meg van veszve mindenki…mind főnök akar lenni.”- sommázza a véleményét egy falubeli a facebookon. Két hete folyamatosan jönnek a hírek, a jelöltekről, önjelöltekről, talán soha ennyi ember nem pályázott a faluban polgármesterségre, képviselő-testületi tagságra, kisebbségi...

Tovább olvasom

képviselet közösségfejlődés önkormányzati választások
BEMUTATKOZÁS

Nap mint nap tapasztalom közvetlen környezetemben, hogy a mélyszegénységben élőknek esélyük, sőt reményük sincs a minőségi életre. Ismerem az oktatás, a szociális szféra és az egészségügy egymással párhuzamosan futó, egymást erősíteni képtelen programjait. Érzékelem a hivatali és az emberi szemlélet között tátongó mérhetetlen űrt. És látom azt is, sokan milyen könnyen ítélkeznek, anélkül, hogy ismernék a helyzetet. Azt akarom, hogy változzanak a dolgok, ezért kezdtem írni ezt a naplót.

igazgyongyalapitvany.hu

Kövess minket
Ajánló – ezek is érdekelhetnek
  • 820. A csirkefarhát népe
    820. A csirkefarhát népe

    820. A csirkefarhát népe

    2022.01.16. L. Ritók Nóra

    Nem bírok napirendre térni e fölött. A hat élelmiszer (cukor, liszt, olaj, tej, sertéscomb és csirkemellfilé)  közé utólag beemelt csirkefarhát üzenete mögött. És azt hiszem, benne van minden, az is, amit tud, és az is, ahogy vélekedik a szegénységről a...

    Tovább olvasom

    civilek felelősség gyerekek integráció jövőkép mélyszegénység nyomorgenerációs nyomorúság szegénység
  • 773. Ösztöndíjjal támogatva…
    773. Ösztöndíjjal támogatva…

    773. Ösztöndíjjal támogatva…

    2021.02.21. L. Ritók Nóra

    Többször írtam már itt az évek során arról, hogy milyen ösztöndíj-rendszert működtetünk, milyen szabályokkal, milyen eredményekkel és tanulságokkal.Félévkor és év végén mindig ránézünk az eredményekre, összevetjük a korábbiakkal, elemezzük is, mert szeretnénk, hogy még jobb, még hatékonyabb lehessen. Most is így történt…erről szeretnék írni ma.Először talán ez alapelvekről, mert hátha...

    Tovább olvasom

    életstratégia halmozottan hátrányos helyzet helyzetbe hozás mentorálás ösztöndíjprogram példakép támogatás tanulás
  • 883. Jól segíteni
    883. Jól segíteni

    883. Jól segíteni

    2023.04.07. L. Ritók Nóra

    Mindig újra és újra felbukkanó történet nálunk a támogatások, adományok kérdése. Mi a rendszerünkben, amit a probléma-értelmezés után felállítottunk, a közösséggel együtt szabályozni kezdtük ezt a területet is. Kimondták (nem mi, hanem ők), hogy az nem jó, ha mindenkinek, aki azt mondja, ő rászoruló, “jár” a segítség. Olyan segítségnyújtási rendszert működtessünk, ami aktivitáshoz, akarathoz, elmozduláshoz köti a támogatást. Különben nem lesz igazságos.  Ezért mi egy közösségfejlesztési alapú, un. fejlesztő segítségnyújtást végzünk, ami a változásokat támogatja, az elmozdulást a tervezhető életstratégiák felé. Ami nem ebbe az irányba mutat, hanem pl. a fekete zónában épített túlélési stratégiák felé, ott nem adunk támogatást, lehetőségeinkhez mérten próbáljuk nehezíteni ezeket az utakat, míg a másikat könnyebbé tenni. 

    Tovább olvasom

    generációs szegénység helyi igazságosság támogatások társadalmi beágyazottság terepi tapasztalat védhető szempontok
  • 52. Mert adni jó. De néha nem annyira.
    52. Mert adni jó. De néha nem annyira.

    52. Mert adni jó. De néha nem annyira.

    2010.01.02. L. Ritók Nóra

    Sokan hihetik azt, hogy az adományosztás mindenkinek jó, annak is, aki adja, meg annak is, aki kapja. Pedig nem mindig ilyen egyszerű a képlet. Az ember a legnagyobb jóindulattal próbálja, sok-sok munkával, aztán mégis balul sül el. Mert elfogadni is meg kell...

    Tovább olvasom

    ajándék Akinek jár karácsony
  • 700. Gyerekek, iskola, reakciók
    700. Gyerekek, iskola, reakciók

    700. Gyerekek, iskola, reakciók

    2019.09.21. L. Ritók Nóra

    A szeptember mindig nagyon nehéz. Idő kell, mire visszarázódnak a gyerekek az iskolába, mire képesek azok között a szabályok között működni, amit vagy a rendszer ír elő, vagy mi alkotunk meg, sok esetben velük együtt, közösen. A pedagógusnak nálunk ilyenkor a legnagyobb feladata tudatosítani a kereteket, amelyek között a gyerekekre...

    Tovább olvasom

    család eszköztelenség gyerekek iskola oktatási szegregáció pedagógusok politika viszonyulások
  • 997. Az identitás
    997. Az identitás

    997. Az identitás

    2025.06.13. L. Ritók Nóra

    “Az "identitás" szó jelentése önazonosság, hovatartozás és azonosságérzet. Magában foglalja az egyén vagy közösség saját magához való viszonyulását, önmeghatározását, valamint azt a tudatot, hogy kik vagyunk és hova tartozunk.”  Fontos kérdés ez az életünkben. Meghatározzuk vele magunkat és a közösségeinket is. Akkor érezhetjük, hogy szabadok vagyunk, ha az identitásunkat is így élhetjük meg. Akkor érezhetjük magunkat biztonságban.

    Tovább olvasom

    egyén és csoport félelem gyűlölet identitás kirekesztés önmeghatározás politika
Archívum

2025

  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2024

  • december 4
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2023

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 5
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2022

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2021

  • december 4
  • november 4
  • október 5
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 5
  • január 4

2020

  • december 4
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 3
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2019

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 5
  • augusztus 4
  • július 4
  • június 5
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2018

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 6
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2017

  • december 5
  • november 4
  • október 5
  • szeptember 3
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 4
  • április 6
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2016

  • december 5
  • november 4
  • október 5
  • szeptember 4
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2015

  • december 3
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 6
  • február 4
  • január 5

2014

  • december 4
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 5
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2013

  • december 5
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 5
  • augusztus 4
  • július 4
  • június 5
  • május 4
  • április 4
  • március 6
  • február 5
  • január 6

2012

  • december 6
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 7
  • augusztus 5
  • július 5
  • június 8
  • május 8
  • április 8
  • március 9
  • február 8
  • január 9

2011

  • december 8
  • november 9
  • október 9
  • szeptember 9
  • augusztus 9
  • július 9
  • június 9
  • május 9
  • április 8
  • március 9
  • február 8
  • január 8

2010

  • december 10
  • november 9
  • október 9
  • szeptember 9
  • augusztus 9
  • július 7
  • június 7
  • május 9
  • április 8
  • március 8
  • február 7
  • január 10

2009

  • december 8
  • november 1
  • október 1
  • szeptember 1
Címkék
adományok bizalom cigányság civilek együttműködés elvárások eredmények esélyteremtés felelősség generációs szegénység gyerekek hatások hideg hitelesség integráció jövőkép karácsony kirekesztés kommunikáció konfliktusok kudarcok közmunka közösség közösségfejlesztés lehetőségek motiváció munkavállalói kompetenciák mélyszegénység nyomor nyomorúság oktatás roma integráció segítségnyújtás szegregáció szegregátumok szegénység szocializáció szolidaritás tanulás tehetetlenség társadalmi leszakadás társadalmi vállalkozás változások állami gondozás érdekek

Nyomor széle | A leszakadók Magyarországon

Ez is egy HVG blog!

Egyéb kiadványok —

  • HVG
  • HVG360
  • jobline.hu
  • adózóna
  • eduline
  • HVG Könyvek
  • HVG Állásbörze
  • bolt.hvg.hu

Kövess minket! —

Keresés a(z) Nyomor széle oldalon —

  • Hirdetési információk
  • Adatvédelmi tájékoztató
  • Cookie-kezelési tájékoztató
  • Impresszum

HVG Kiadó Zrt. © 2020 - 2025