Skip to content
Nyomor széle

Címke: gondok

  • Nyomor széle
  • Címkék: "gondok"
230. Kis körút
230. Kis körút

230. Kis körút

2011.09.20. L. Ritók Nóra

Egy hét távollét után járom sorra a családokat az egyik faluban. Persze most is kevés az időm. Csak az egyik utcáig...

Tovább olvasom

gondok hírek szegénység
BEMUTATKOZÁS

Nap mint nap tapasztalom közvetlen környezetemben, hogy a mélyszegénységben élőknek esélyük, sőt reményük sincs a minőségi életre. Ismerem az oktatás, a szociális szféra és az egészségügy egymással párhuzamosan futó, egymást erősíteni képtelen programjait. Érzékelem a hivatali és az emberi szemlélet között tátongó mérhetetlen űrt. És látom azt is, sokan milyen könnyen ítélkeznek, anélkül, hogy ismernék a helyzetet. Azt akarom, hogy változzanak a dolgok, ezért kezdtem írni ezt a naplót.

igazgyongyalapitvany.hu

Kövess minket
Ajánló – ezek is érdekelhetnek
  • 588. Női szerepek
    588. Női szerepek

    588. Női szerepek

    2017.07.30. L. Ritók Nóra

    Az Igazgyöngy esélyteremtő modelljében a nők a kulcsfigurák. Valahogy velük könnyebben megy a kapcsolatteremtés, a változások több szála van a kezükben a családban, mint a férfiaknak. Háztartásvezetés, pénzbeosztás, fogamzásgátlás, gyereknevelés, munkavállalás, közösségben való működés, egyenjogúság, kommunikációfejlesztés, konfliktuskezelés és még ezer más terület, ahol próbáljuk megérteni, helyzetbe hozni és segíteni őket....

    Tovább olvasom

    asszonyok családon belüli erőszak lányok munka női szerepek változások
  • 1006. Eredmények, kudarcok, eredmények, kudarcok
    1006. Eredmények, kudarcok, eredmények, kudarcok

    1006. Eredmények, kudarcok, eredmények, kudarcok

    2025.08.15. L. Ritók Nóra

    Szándékosan írtam így, ez a hullámzás nagyon jellemzi ezt a munkát. Mindig van persze valami pozitív, amibe kapaszkodhatunk, de mi sosem tagadtuk le a kudarcokat sem. Különben mindenki azt hinné, hogy ez egy sikersztori, megvan a megoldás, kész, ki lehet pipálni ezt...

    Tovább olvasom

    eredmények generációs szegénység kudarcok Küzdelem lelkierő tanulás történetek tudatosság
  • 999. Vízszegénység
    999. Vízszegénység

    999. Vízszegénység

    2025.06.27. L. Ritók Nóra

    Sokan nem látják át azokat az élethelyzeteket, amit a lakhatási szegénység jelent. Ha bele is gondolnak, legyintenek, ó, hát régen sem volt bevezetve mindenhova a víz, az “én nagyanyám is a kútról hordta”, vagy “nálunk is pottyantós budi volt” mégis felnőttünk, mégis itt vagyunk. Sokan még romantikusan is gondolnak vissza rá, és nem vetik össze a mostani életükkel, amiben természetesen van jelen a vezetékes víz, az angol wc, a bojler, az automata mosógép. Nem vetik össze a modern világgal, azzal a ráfordított munkával, idővel,  azokkal a nehézségekkel, amit ők már fel sem vállalnának. Amit a vezetékes víz hiánya okoz. 

    Tovább olvasom

    átörökítés életminőség esélytelenség gyerekek hotelek költségek lakhatási szegénység vízszegénység
  • 131. Nyiratkozás
    131. Nyiratkozás

    131. Nyiratkozás

    2010.10.20. L. Ritók Nóra

     A negyedik hetet kezdték hiányozni az iskolában. Mind a négy gyerek. Hiába a figyelmeztetés, a kérés. Muszáj volt a dolgot megcsinálni. Különben még most sincsenek...

    Tovább olvasom

    családi dolgok iskolai hiányzás segítés
  • 404. Iskolai eredményesség
    404. Iskolai eredményesség

    404. Iskolai eredményesség

    2014.02.08. L. Ritók Nóra

    Nagyon nem szeretem azt, ami ma a közoktatásban történik. Egy valami miatt azonban várom a nagy központi szakfelügyeleti rendszert. Mert akkor talán ki fog derülni, hogy mekkora gáz van. Hogy mennyire eszköztelenek a pedagógusok azokban az iskolákban, ahol magas a halmozottan hátrányos helyzetű gyerekek aránya. Akkor láthatóvá válik, hogy az...

    Tovább olvasom

    analfabetizmus csúsztatás tanulmányi eredmények
  • 930. A társadalmi leszakadás etnicizálása
    930. A társadalmi leszakadás etnicizálása

    930. A társadalmi leszakadás etnicizálása

    2024.03.01. L. Ritók Nóra

    Úgy látszik, megkerülhetetlenül visszalépünk arra az útra, amit már egyszer sikerült elhagyni: a romapedagógiához. “A romapedagógia alapjai és az együttnevelés, felzárkóztatás szakmódszertana” tartalommal ajánlott a héten az oktatási rendszer továbbképzést, akkreditáltat. A szakma egy része sosem tudta ezt magáévá tenni, én sem tudom értelmezni. Megbélyegzőnek tartom, és alapjaiban elfogadhatatlannak. Ez ugyanis akkor állná meg a helyét, ha nemzetiségként tekintek a romákra, de akkor logikus lenne, hogy legyen minden nemzetiségre külön szakmódszertan, pl. német, szlovák, román, stb. Ami teljesen szakmaiatlan, ezt ugye azért mindenki el tudja fogadni, és több alapvető emberjogi kérdést is felvetne.  Akkor mi miatt kell külön szakmódszertan hozzájuk? Nyilván a szocializációs minták miatt, ezért tért vissza is, de akkor ezek szerint ennek etnikai meghatározottsága van? 

    Tovább olvasom

    előítéletek generációs szegénység identitás kirekesztés roma kérdés szocializáció terepi tapasztalatok
Archívum

2025

  • szeptember 2
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2024

  • december 4
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2023

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 5
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2022

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2021

  • december 4
  • november 4
  • október 5
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 5
  • január 4

2020

  • december 4
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 3
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2019

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 5
  • augusztus 4
  • július 4
  • június 5
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2018

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 6
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2017

  • december 5
  • november 4
  • október 5
  • szeptember 3
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 4
  • április 6
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2016

  • december 5
  • november 4
  • október 5
  • szeptember 4
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2015

  • december 3
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 6
  • február 4
  • január 5

2014

  • december 4
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 5
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2013

  • december 5
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 5
  • augusztus 4
  • július 4
  • június 5
  • május 4
  • április 4
  • március 6
  • február 5
  • január 6

2012

  • december 6
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 7
  • augusztus 5
  • július 5
  • június 8
  • május 8
  • április 8
  • március 9
  • február 8
  • január 9

2011

  • december 8
  • november 9
  • október 9
  • szeptember 9
  • augusztus 9
  • július 9
  • június 9
  • május 9
  • április 8
  • március 9
  • február 8
  • január 8

2010

  • december 10
  • november 9
  • október 9
  • szeptember 9
  • augusztus 9
  • július 7
  • június 7
  • május 9
  • április 8
  • március 8
  • február 7
  • január 10

2009

  • december 8
  • november 1
  • október 1
  • szeptember 1
Címkék
adományok bizalom cigányság civilek együttműködés elvárások eredmények esélyteremtés felelősség generációs szegénység gyerekek hatások hideg hitelesség integráció jövőkép karácsony kirekesztés kommunikáció konfliktusok kudarcok közmunka közösség közösségfejlesztés lehetőségek motiváció munkavállalói kompetenciák mélyszegénység nyomor nyomorúság oktatás segítségnyújtás szegregáció szegregátumok szegénység szocializáció szolidaritás tanulás tehetetlenség támogatások társadalmi leszakadás társadalmi vállalkozás változások állami gondozás érdekek

Nyomor széle | A leszakadók Magyarországon

Ez is egy HVG blog!

Egyéb kiadványok —

  • HVG
  • HVG360
  • jobline.hu
  • adózóna
  • eduline
  • HVG Könyvek
  • HVG Állásbörze
  • bolt.hvg.hu

Kövess minket! —

Keresés a(z) Nyomor széle oldalon —

  • Hirdetési információk
  • Adatvédelmi tájékoztató
  • Cookie-kezelési tájékoztató
  • Impresszum

HVG Kiadó Zrt. © 2020 - 2025