Skip to content
Nyomor széle

Címke: fejlesztési hiány

  • Nyomor széle
  • Címkék: "fejlesztési hiány"
484. Ki pótolja be azt, ami elmaradt?
484. Ki pótolja be azt, ami elmaradt?

484. Ki pótolja be azt, ami elmaradt?

2015.08.08. L. Ritók Nóra

Iszonyúan  bonyolult ez az egész integráció, minden mindennel összefügg, a megoldásokra tett erőfeszítések rendszerbe állítás nélkül kidobott pénzek, nem képesek megfelelően...

Tovább olvasom

életvezetési képességek hiánya fejlesztési hiány gyermekétkeztetés
BEMUTATKOZÁS

Nap mint nap tapasztalom közvetlen környezetemben, hogy a mélyszegénységben élőknek esélyük, sőt reményük sincs a minőségi életre. Ismerem az oktatás, a szociális szféra és az egészségügy egymással párhuzamosan futó, egymást erősíteni képtelen programjait. Érzékelem a hivatali és az emberi szemlélet között tátongó mérhetetlen űrt. És látom azt is, sokan milyen könnyen ítélkeznek, anélkül, hogy ismernék a helyzetet. Azt akarom, hogy változzanak a dolgok, ezért kezdtem írni ezt a naplót.

igazgyongyalapitvany.hu

Kövess minket
Ajánló – ezek is érdekelhetnek
  • 65. Újszülöttek, kisbabák
    65. Újszülöttek, kisbabák

    65. Újszülöttek, kisbabák

    2010.02.14. L. Ritók Nóra

    Emlékszem, mennyire elképedtem, amikor ezt az egészet elkezdtem, és először mentem ki egyik kis tanítványom családjához, megnézni a kistestvérét, aki nemrég született. Sokáig kerestem a szememmel e félhomályban: úristen, hol lehet itt egy újszülött? Aztán az anyuka segített: itt van a pici, és felhajtotta az egyik ágy elszürkült takaróját. Csakugyan,...

    Tovább olvasom

    baba-környezet szegénység újszülöttek
  • 994. Tehetségek a szegénységben
    994. Tehetségek a szegénységben

    994. Tehetségek a szegénységben

    2025.05.23. L. Ritók Nóra

    A tehetséggondozás központi kérdés ma a közoktatásban, sajnos a felzárkóztatás, esélyteremtés nem kap töredéknyi hangsúlyt sem. Emlékszem, egyszer írtam valahol arról, milyen jó lenne, ha az un. Tehetségpontok Hálózata mellett lenne egy Esélypontok Hálózat is, ami a szegénységben élőkre fókuszál. Hallgatom sok fórumon, hogy a tehetséggondozás módszertani háttere milyen szépen fejlődik, milyen rendszereket fejlesztenek a mérésekre. Létezik már óvodai tehetséggondozó program is, ami szuper, hiszen minél hamarabb figyelünk fel a tehetségekre, annál nagyobb az esély a kiteljesedésre.  Minden gyermek tehetséges valamiben, mi is erre építünk, próbáljuk átgyűrűztetni a pozitív hatásokat a többi területre. 

    Tovább olvasom

    attitűd család iskola iskolai lemorzsolódás tehetség tehetséggondozás
  • 993. Érti-e, tudja-e, akarja-e?
    993. Érti-e, tudja-e, akarja-e?

    993. Érti-e, tudja-e, akarja-e?

    2025.05.16. L. Ritók Nóra

    Ezzel a három kérdéssel ebben a formában az Adeqatus Kft. nekünk nyújtott képzésén találkoztam, ahol a vezetői képességek fejlesztése volt a cél. Hogy akkor lesz sikeres egy feladat kiadása a munkatársaknak, ha ezeket a területeket is megvizsgáljuk. Nyilván nem csupán a vezetői készségek területén alkalmazható ez, hanem mindenhol, az iskolában is, és a társadalmi leszakadás ellen végzett munkánkban is. Igaz ez a foglalkoztatásban, vagy a kríziskezelésben is, mindenhol, ahol hatni próbálunk. Akár direkt módon, akár indirekten. Ha eseteket mesélek el, talán érthetőbbé tudom tenni. Szeretnénk pl. ha tudatosabb lenne a családtervezés, és nem az abortusz lenne a megoldás a nem kívánt terhességre.

    Tovább olvasom

    akarja-e akarja-e? érti-e érti-e? fejlesztés krízishelyzetek megoldáskeresések motiváció tudja-e tudja-e?
  • 995. Milyen működés segítene?
    995. Milyen működés segítene?

    995. Milyen működés segítene?

    2025.05.30. L. Ritók Nóra

    Sokszor mondtam, hogy a generációs szegénység mérséklésére ebben a struktúrában nem látok esélyt. Hogy strukturális változás kellene.  Mondom néha azt is, hogy milyen jó lenne, ha úgy működhetne, mint mikor egy rajzot készítünk…és látjuk, hogy nem lett jó a kompozíciója, a szerkezete, ezért kiradírozzuk az egészet, és a tiszta lapra újra felrajzoljuk. Mert amikor az elején látszik, hogy nem lesz jó, abba nem szabad több munkát fektetni. Újra kell építeni. Persze ezt nem lehet megtenni egy intézményrendszeri struktúrában. Egyszerű lenne, de képtelenség, még akkor is, ha nálunk az lett a szokás, hogy minden új kormány a kukába dobja az előzőtől megörökölt fókuszokat, működéséket, és újratervez. Mert ezek a társadalmi szempontból alapvető fontosságú feladatok, amelyeket valamilyen formában az állam (vagy önkormányzat) biztosít, adott intézményi struktúrákban szerveződnek. Bár a világ gyors változásához változó sikerrel igazodnak, ez a tagozódás (oktatás, egészségügy, szociális ellátás, közbiztonság, stb.) adott. Vagyis ezeken belül kellene a működésben valamit hatékonyabbá tenni.

    Tovább olvasom

    életstratégia-váltás generációs szegénység innovációk intézményrendszer jó gyakorlatok ügykezelések új munkakörök
  • 136. Lopás, vagy megtévelyedés
    136. Lopás, vagy megtévelyedés

    136. Lopás, vagy megtévelyedés

    2010.11.07. L. Ritók Nóra

     Amikor a mélyszegénységben élő gyerekek között lopás fordul elő, mindig nagyon alaposan megbeszéljük. Gyerekkel, szülőkkel, és próbáljuk levonni a megfelelő következtetéseket. Persze nehéz ott erkölcsi szabályokat kialakítani, ahol gyakran a felnőttek is elnézik a lopást, sőt, alkalomadtán maguk is...

    Tovább olvasom

    bizalom lopás megbélyegzés
  • 854. Élmények és értékek
    854. Élmények és értékek

    854. Élmények és értékek

    2022.09.12. L. Ritók Nóra

    A múlt heti blog posztja alatt a facebook oldalamon volt egy komment, ami nagyon elgondolkodtatott. Azt írta, ő is elgondolkodott, mikor egy beszélgetésben valakitől ezt hallotta: “Ma minden élményközpontú. A közösségi kötődéseknek is rengetegszer élmény alapja van és nem érték alapja. A közösségek inkább közös élményeken alapulnak, mint közös...

    Tovább olvasom

    élmények értékek generációs szegénység jogkövető magatartás közösségek állami rendszer közösségi kultúra
Archívum

2025

  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2024

  • december 4
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2023

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 5
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2022

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2021

  • december 4
  • november 4
  • október 5
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 5
  • január 4

2020

  • december 4
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 3
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2019

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 5
  • augusztus 4
  • július 4
  • június 5
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2018

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 6
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2017

  • december 5
  • november 4
  • október 5
  • szeptember 3
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 4
  • április 6
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2016

  • december 5
  • november 4
  • október 5
  • szeptember 4
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2015

  • december 3
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 6
  • február 4
  • január 5

2014

  • december 4
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 5
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2013

  • december 5
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 5
  • augusztus 4
  • július 4
  • június 5
  • május 4
  • április 4
  • március 6
  • február 5
  • január 6

2012

  • december 6
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 7
  • augusztus 5
  • július 5
  • június 8
  • május 8
  • április 8
  • március 9
  • február 8
  • január 9

2011

  • december 8
  • november 9
  • október 9
  • szeptember 9
  • augusztus 9
  • július 9
  • június 9
  • május 9
  • április 8
  • március 9
  • február 8
  • január 8

2010

  • december 10
  • november 9
  • október 9
  • szeptember 9
  • augusztus 9
  • július 7
  • június 7
  • május 9
  • április 8
  • március 8
  • február 7
  • január 10

2009

  • december 8
  • november 1
  • október 1
  • szeptember 1
Címkék
adományok bizalom cigányság civilek együttműködés elvárások eredmények esélyteremtés felelősség generációs szegénység gyerekek hatások hideg hitelesség integráció jövőkép karácsony kirekesztés kommunikáció konfliktusok kudarcok közmunka közösség közösségfejlesztés lehetőségek motiváció munkavállalói kompetenciák mélyszegénység nyomor nyomorúság oktatás segítségnyújtás szegregáció szegregátumok szegénység szocializáció szolidaritás tanulás tehetetlenség támogatások társadalmi leszakadás társadalmi vállalkozás változások állami gondozás érdekek

Nyomor széle | A leszakadók Magyarországon

Ez is egy HVG blog!

Egyéb kiadványok —

  • HVG
  • HVG360
  • jobline.hu
  • adózóna
  • eduline
  • HVG Könyvek
  • HVG Állásbörze
  • bolt.hvg.hu

Kövess minket! —

Keresés a(z) Nyomor széle oldalon —

  • Hirdetési információk
  • Adatvédelmi tájékoztató
  • Cookie-kezelési tájékoztató
  • Impresszum

HVG Kiadó Zrt. © 2020 - 2025