Skip to content
Nyomor széle

Címke: emberi értékek

  • Nyomor széle
  • Címkék: "emberi értékek"
561. Igazságérzet
561. Igazságérzet

561. Igazságérzet

2017.01.29. L. Ritók Nóra

Sokat tipródom… Ha valamivel, valakivel nem értek egyet valamiben, mindig próbálom az ő szemével is nézni a dolgot, az ő szempontjait is érteni, hogy ne legyek elutasító, hogy találhassak egy pontot, amit megértek nála, és innen próbáljam újraértelmezni a magam álláspontját...

Tovább olvasom

emberi értékek hangsúlyok politika szegénység személyes érdekek társadalmi igazságosság
BEMUTATKOZÁS

Nap mint nap tapasztalom közvetlen környezetemben, hogy a mélyszegénységben élőknek esélyük, sőt reményük sincs a minőségi életre. Ismerem az oktatás, a szociális szféra és az egészségügy egymással párhuzamosan futó, egymást erősíteni képtelen programjait. Érzékelem a hivatali és az emberi szemlélet között tátongó mérhetetlen űrt. És látom azt is, sokan milyen könnyen ítélkeznek, anélkül, hogy ismernék a helyzetet. Azt akarom, hogy változzanak a dolgok, ezért kezdtem írni ezt a naplót.

igazgyongyalapitvany.hu

Kövess minket
Ajánló – ezek is érdekelhetnek
  • 627. Adjon már…
    627. Adjon már…

    627. Adjon már…

    2018.04.29. L. Ritók Nóra

    Érdekes figyelni az emberekben lezajló változásokat. A kapcsolatrendszerünkbe többnyire segítségkéréssel kerül be valaki, vagy ő maga keres meg minket, vagy a jelzőrendszer szól, vagy a közösségben halljuk, a gyereken tapasztaljuk, hogy baj van. Aztán próbálunk...

    Tovább olvasom

    "bepróbálás" akarathiány fejlesztő segítségnyújtás kríziskezelés mélyszegénység tanult tehetetlenség
  • 182. Megint a „C” osztályok?
    182. Megint a „C” osztályok?

    182. Megint a „C” osztályok?

    2011.04.13. L. Ritók Nóra

    Amikor elkezdtem tanítani, 1982-ben, volt szerencsém a „C” osztályokhoz. Nem hittem, hogy ez még egyszer...

    Tovább olvasom

    elsősök közoktatási törvény szegregáció
  • 358. Láthatatlan Magyarország
    358. Láthatatlan Magyarország

    358. Láthatatlan Magyarország

    2013.03.31. L. Ritók Nóra

    Írom ezt a blogot, egy olyan területről, ami valahogy nem jelenik meg a látható Magyarországon. Amiről sosem volt illendő írni, és manapság sem az. Amit takargatni kell. Amit nem lehet látni az újságokban, tv-ben, néha szól csak róla egy-egy híradás, valahogy a görcsös „minden rendben” bizonyítgatásában van minden. És ez...

    Tovább olvasom

    fotók szegénység valós kép
  • 770. Tervezések, célkitűzések
    770. Tervezések, célkitűzések

    770. Tervezések, célkitűzések

    2021.02.01. L. Ritók Nóra

    Azt hiszem, az egyik legnehezebb területe az esélyteremtő munkának a céltudatosság kialakítása, és annak megerősítése, hogy a célok eléréshez erőfeszítést kell tenni. No meg az, hogy ebben az időbeliséget is folyamatosan növelni kell, hogy a hosszabb távú célokat ne írja felül a pillanatnyi haszon, érdek. És, hogy ez a céltudatosság...

    Tovább olvasom

    átláthatóság előrelátás generációs szegénység pályázatok pénzügyi tudatosság tervezés
  • 820. A csirkefarhát népe
    820. A csirkefarhát népe

    820. A csirkefarhát népe

    2022.01.16. L. Ritók Nóra

    Nem bírok napirendre térni e fölött. A hat élelmiszer (cukor, liszt, olaj, tej, sertéscomb és csirkemellfilé)  közé utólag beemelt csirkefarhát üzenete mögött. És azt hiszem, benne van minden, az is, amit tud, és az is, ahogy vélekedik a szegénységről a...

    Tovább olvasom

    civilek felelősség gyerekek integráció jövőkép mélyszegénység nyomorgenerációs nyomorúság szegénység
  • 700. Gyerekek, iskola, reakciók
    700. Gyerekek, iskola, reakciók

    700. Gyerekek, iskola, reakciók

    2019.09.21. L. Ritók Nóra

    A szeptember mindig nagyon nehéz. Idő kell, mire visszarázódnak a gyerekek az iskolába, mire képesek azok között a szabályok között működni, amit vagy a rendszer ír elő, vagy mi alkotunk meg, sok esetben velük együtt, közösen. A pedagógusnak nálunk ilyenkor a legnagyobb feladata tudatosítani a kereteket, amelyek között a gyerekekre...

    Tovább olvasom

    család eszköztelenség gyerekek iskola oktatási szegregáció pedagógusok politika viszonyulások
Archívum

2025

  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2024

  • december 4
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2023

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 5
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2022

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2021

  • december 4
  • november 4
  • október 5
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 5
  • január 4

2020

  • december 4
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 3
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2019

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 5
  • augusztus 4
  • július 4
  • június 5
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2018

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 6
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2017

  • december 5
  • november 4
  • október 5
  • szeptember 3
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 4
  • április 6
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2016

  • december 5
  • november 4
  • október 5
  • szeptember 4
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2015

  • december 3
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 6
  • február 4
  • január 5

2014

  • december 4
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 5
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2013

  • december 5
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 5
  • augusztus 4
  • július 4
  • június 5
  • május 4
  • április 4
  • március 6
  • február 5
  • január 6

2012

  • december 6
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 7
  • augusztus 5
  • július 5
  • június 8
  • május 8
  • április 8
  • március 9
  • február 8
  • január 9

2011

  • december 8
  • november 9
  • október 9
  • szeptember 9
  • augusztus 9
  • július 9
  • június 9
  • május 9
  • április 8
  • március 9
  • február 8
  • január 8

2010

  • december 10
  • november 9
  • október 9
  • szeptember 9
  • augusztus 9
  • július 7
  • június 7
  • május 9
  • április 8
  • március 8
  • február 7
  • január 10

2009

  • december 8
  • november 1
  • október 1
  • szeptember 1
Címkék
adományok bizalom cigányság civilek együttműködés elvárások eredmények esélyteremtés felelősség generációs szegénység gyerekek hatások hideg hitelesség integráció jövőkép karácsony kirekesztés kommunikáció konfliktusok kudarcok közmunka közösség közösségfejlesztés lehetőségek motiváció munkavállalói kompetenciák mélyszegénység nyomor nyomorúság oktatás roma integráció segítségnyújtás szegregáció szegregátumok szegénység szocializáció szolidaritás tanulás tehetetlenség társadalmi leszakadás társadalmi vállalkozás változások állami gondozás érdekek

Nyomor széle | A leszakadók Magyarországon

Ez is egy HVG blog!

Egyéb kiadványok —

  • HVG
  • HVG360
  • jobline.hu
  • adózóna
  • eduline
  • HVG Könyvek
  • HVG Állásbörze
  • bolt.hvg.hu

Kövess minket! —

Keresés a(z) Nyomor széle oldalon —

  • Hirdetési információk
  • Adatvédelmi tájékoztató
  • Cookie-kezelési tájékoztató
  • Impresszum

HVG Kiadó Zrt. © 2020 - 2025