Skip to content
Nyomor széle

Címke: cigány identitás

  • Nyomor széle
  • Címkék: "cigány identitás"
411. Identitás, gyerekszemmel
411. Identitás, gyerekszemmel

411. Identitás, gyerekszemmel

2014.03.30. L. Ritók Nóra

Azt játszottuk, hogy cigánynak lenni ugyanolyan, mint másnak. Másodikos-harmadikos gyerekekkel rajzoltunk, mind HHH és mind cigány. Az apropót egy meseillusztráció adta, Rostás-Farkas György, a Nap Gyermekei című mesét mondtam el nekik, erről beszélgettünk, erről...

Tovább olvasom

cigány identitás gyerekek szegregáció
BEMUTATKOZÁS

Nap mint nap tapasztalom közvetlen környezetemben, hogy a mélyszegénységben élőknek esélyük, sőt reményük sincs a minőségi életre. Ismerem az oktatás, a szociális szféra és az egészségügy egymással párhuzamosan futó, egymást erősíteni képtelen programjait. Érzékelem a hivatali és az emberi szemlélet között tátongó mérhetetlen űrt. És látom azt is, sokan milyen könnyen ítélkeznek, anélkül, hogy ismernék a helyzetet. Azt akarom, hogy változzanak a dolgok, ezért kezdtem írni ezt a naplót.

igazgyongyalapitvany.hu

Kövess minket
Ajánló – ezek is érdekelhetnek
  • 654. Lakhatási szegénységben
    654. Lakhatási szegénységben

    654. Lakhatási szegénységben

    2018.11.04. L. Ritók Nóra

    Pár napja keresett minket egy fiatalasszony. Segítsünk neki, hogy megkaphassa ő is a CSOK-ot, és lakáshoz juthasson. Három gyereke van, a legkisebbel még gyesen, hamarosan jön a negyedik, egyedül neveli őket, még gyerektartást sem kap, tanulatlan, sosem dolgozott, sokan, mint más, hasonló helyzetben levő, ő is a szülőkhöz költözött vissza...

    Tovább olvasom

    családok éve CSOK gyerekek kilátástalanság lakhatási szegénység nyomor szegregátumok
  • 288. Küzdelem
    288. Küzdelem

    288. Küzdelem

    2012.04.12. L. Ritók Nóra

    A fiatal nő pár hónapja jelezte, hogy bajban vannak. Élettársa elhagyta őket, vitt mindent, ami mozdítható, csak ő maradt, meg a három gyerek. Három kislány. 10, 8 és 5 évesek. Nem szólt, csak egy papírt írt nekünk, hogyha bármilyen segítséget tudunk nyújtani,...

    Tovább olvasom

    cukorbetegség elszegényedés válás
  • 667. Magántanulóként…de merre?
    667. Magántanulóként…de merre?

    667. Magántanulóként…de merre?

    2019.02.02. L. Ritók Nóra

    Azt hiszem, az elmúlt évek szociál- és oktatáspolitikájában az egymást erősítő negatív hatások mostanra teremtettek olyan helyzetet, amiben kimondható: az iskolákon belül megoldhatatlan, kezelhetetlen lett egy problémahalmaz, ami egyre több gyerekben csúcsosodik...

    Tovább olvasom

    általános iskola jövőkép lehetőségek magántanuló rendszerszintű viszonyulás tanulási és szocializációs problémák
  • 343. Törvények, szabályok
    343. Törvények, szabályok

    343. Törvények, szabályok

    2013.01.03. L. Ritók Nóra

    Jó pár éve már, amikor az alapítványi művészeti iskolák működtetésével kapcsolatos problémák jelentkeztek, gyakran hívtam az illetékes minisztérium jogi osztályát, kérdés, állásfoglalás, értelmezés miatt. Felvetéseimre sokszor kaptam ezt a választ: nos, erre a jogalkotók nem gondolhattak. Adja be...

    Tovább olvasom

    hivatalok jogszabályok ügyintézés
  • 415. Felelősségeink
    415. Felelősségeink

    415. Felelősségeink

    2014.04.27. L. Ritók Nóra

    Az első pillanattól éreztem a saját felelősségem ebben az egészben. Éreztem, hogy minél inkább bíznak bennem, annál jobban nő a felelősségem. Mert az integráció útját velem és munkatársaimmal építik, és, bár ebben az ő tudásuk is benne van, mégis mi vagyunk, akik a többségi társadalomból érkezve, jobban értjük a másik...

    Tovább olvasom

    demokrácia felelősség kirekesztés
  • 851. Még egyszer az online oktatásról
    851. Még egyszer az online oktatásról

    851. Még egyszer az online oktatásról

    2022.08.21. L. Ritók Nóra

    Azt hiszem, a pandémia idején többször írtam erről, közvetlen megtapasztalások alapján, és talán utána is, mikor (naivan) még mindig vártam, hogy lesz valami hiteles adat a hátrányos helyzetű gyerekek online tanulásának méréséről és valami intézkedés az elmaradtak bepótlásáról...

    Tovább olvasom

    digitális eszközök hátrányos helyzetű gyerekek lakhatási szegénység lemaradók online oktatás társadalmi leszakadás vészhelyzet
Archívum

2025

  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2024

  • december 4
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2023

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 5
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2022

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2021

  • december 4
  • november 4
  • október 5
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 5
  • január 4

2020

  • december 4
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 3
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2019

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 5
  • augusztus 4
  • július 4
  • június 5
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2018

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 6
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2017

  • december 5
  • november 4
  • október 5
  • szeptember 3
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 4
  • április 6
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2016

  • december 5
  • november 4
  • október 5
  • szeptember 4
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2015

  • december 3
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 6
  • február 4
  • január 5

2014

  • december 4
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 5
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2013

  • december 5
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 5
  • augusztus 4
  • július 4
  • június 5
  • május 4
  • április 4
  • március 6
  • február 5
  • január 6

2012

  • december 6
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 7
  • augusztus 5
  • július 5
  • június 8
  • május 8
  • április 8
  • március 9
  • február 8
  • január 9

2011

  • december 8
  • november 9
  • október 9
  • szeptember 9
  • augusztus 9
  • július 9
  • június 9
  • május 9
  • április 8
  • március 9
  • február 8
  • január 8

2010

  • december 10
  • november 9
  • október 9
  • szeptember 9
  • augusztus 9
  • július 7
  • június 7
  • május 9
  • április 8
  • március 8
  • február 7
  • január 10

2009

  • december 8
  • november 1
  • október 1
  • szeptember 1
Címkék
adományok bizalom cigányság civilek együttműködés elvárások eredmények esélyteremtés felelősség generációs szegénység gyerekek hatások hideg hitelesség integráció jövőkép karácsony kirekesztés kommunikáció konfliktusok kudarcok közmunka közösség közösségfejlesztés lehetőségek motiváció munkavállalói kompetenciák mélyszegénység nyomor nyomorúság oktatás roma integráció segítségnyújtás szegregáció szegregátumok szegénység szocializáció szolidaritás tanulás tehetetlenség társadalmi leszakadás társadalmi vállalkozás változások állami gondozás érdekek

Nyomor széle | A leszakadók Magyarországon

Ez is egy HVG blog!

Egyéb kiadványok —

  • HVG
  • HVG360
  • jobline.hu
  • adózóna
  • eduline
  • HVG Könyvek
  • HVG Állásbörze
  • bolt.hvg.hu

Kövess minket! —

Keresés a(z) Nyomor széle oldalon —

  • Hirdetési információk
  • Adatvédelmi tájékoztató
  • Cookie-kezelési tájékoztató
  • Impresszum

HVG Kiadó Zrt. © 2020 - 2025