Skip to content
Nyomor széle

Címke: roma diplomások

  • Nyomor széle
  • Címkék: "roma diplomások"
66. Nem jó erőltetni…
66. Nem jó erőltetni…

66. Nem jó erőltetni…

2010.02.17. L. Ritók Nóra

Valamelyik nap hallottam egy riportot a rádióban, amelyben a 200 diplomás roma állással kapcsolatban érdeklődött egy riporter. Hogy miért megy olyan nehezen. Itt a kérdés, ott a szokásos bizonygatás, hogy minden...

Tovább olvasom

kompetenciák roma diplomások
BEMUTATKOZÁS

Nap mint nap tapasztalom közvetlen környezetemben, hogy a mélyszegénységben élőknek esélyük, sőt reményük sincs a minőségi életre. Ismerem az oktatás, a szociális szféra és az egészségügy egymással párhuzamosan futó, egymást erősíteni képtelen programjait. Érzékelem a hivatali és az emberi szemlélet között tátongó mérhetetlen űrt. És látom azt is, sokan milyen könnyen ítélkeznek, anélkül, hogy ismernék a helyzetet. Azt akarom, hogy változzanak a dolgok, ezért kezdtem írni ezt a naplót.

igazgyongyalapitvany.hu

Kövess minket
Ajánló – ezek is érdekelhetnek
  • 288. Küzdelem
    288. Küzdelem

    288. Küzdelem

    2012.04.12. L. Ritók Nóra

    A fiatal nő pár hónapja jelezte, hogy bajban vannak. Élettársa elhagyta őket, vitt mindent, ami mozdítható, csak ő maradt, meg a három gyerek. Három kislány. 10, 8 és 5 évesek. Nem szólt, csak egy papírt írt nekünk, hogyha bármilyen segítséget tudunk nyújtani,...

    Tovább olvasom

    cukorbetegség elszegényedés válás
  • 663. A meghatározó alapok
    663. A meghatározó alapok

    663. A meghatározó alapok

    2019.01.05. L. Ritók Nóra

    Nem friss megtapasztalás, hogy a vidéki általános iskolákból jó bizonyítvánnyal érkezők közül sokan a középiskolákban az első félévben már szembesülnek azzal, hogy eddig hamis képet kaptak a tudásszintjükről. Mert itt kiderül, teljesen más a kép, hatalmas zuhanást élnek meg e jegyekben, nemritkán bukdácsolnak, aztán átiratkoznak „gyengébb” iskolába, ahol „nem olyan...

    Tovább olvasom

    alapkészségek általános iskola középiskolák lemorzsolódók módszerek objektív kép
  • 425. Az identitás furcsaságai
    425. Az identitás furcsaságai

    425. Az identitás furcsaságai

    2014.07.06. L. Ritók Nóra

    Amikor egy-egy faluban próbálunk problématérképet készíteni, hogy megértsük a helyzetet, megtaláljuk a beavatkozási pontokat, meglássuk, mire van szükség, mire van hatás az állami rendszerből és mire nincs, sok területről kell információt...

    Tovább olvasom

    képessé tevés közösség roma identitás
  • 819. Csóró vagy?
    819. Csóró vagy?

    819. Csóró vagy?

    2022.01.09. L. Ritók Nóra

    A fogyasztói világ üzenetei ma a legerősebb. Eladni, mindenáron, részletre, ingyenes ajándékkal, árukapcsolással, helybe szállítva, mindegy, hogyan, csak vásárold meg. Birtokold, hiszen ez a fokmérő, az, hogy mid vagy, mit tudsz láthatóvá tenni, másoknak is, hogy bezsebeld az elismeréseket. És különben is: megérdemled. Erről szól a világ. Küzdünk ellene, de...

    Tovább olvasom

    áruhitelek behajtócégek eladósodás érdekek ütközése esélytelenség generációs szegénység pénzügyi tudatosság személyi kölcsönök
  • 309. Pályázzunk!
    309. Pályázzunk!

    309. Pályázzunk!

    2012.06.30. L. Ritók Nóra

    Ma már mindenkinek figyelnie kell a pályázatokat. Civileknek, intézményeknek, önkormányzatoknak. Rengeteg lehetőség van. Jó, ott van az önrész, sokunknál az már eleve kizáró ok, meg aztán csak azt pályázzuk, ami előfinanszírozású, ami szakaszosan, ott már nagyon észnél kell lenni, hisz elég egy apró hiba, és jön a hiánypótlás, kivárva mindig...

    Tovább olvasom

    pályázatok prioritások társadalmi hasznosulás
  • 591. Átörökítés
    591. Átörökítés

    591. Átörökítés

    2017.08.20. L. Ritók Nóra

    A múltkor egy kedves követőm, aki figyeli az írásaimat, az egyik blogom után írt nekem, hogy szerinte nem helyes az átörökített szocializáció kifejezést használnom. Mert pongyola és félreérthető az örökítés szó, ami genetikai alapú, míg ez egy bizonyos kulturális közegtől függő. Bár használják a kulturális öröklődés kifejezést, de szerinte ez...

    Tovább olvasom

    : családi minta intézményi hatások kilátástalanság oktatás szegénység szocializáció
Archívum

2025

  • szeptember 2
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2024

  • december 4
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2023

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 5
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2022

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2021

  • december 4
  • november 4
  • október 5
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 5
  • január 4

2020

  • december 4
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 3
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2019

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 5
  • augusztus 4
  • július 4
  • június 5
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2018

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 6
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2017

  • december 5
  • november 4
  • október 5
  • szeptember 3
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 4
  • április 6
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2016

  • december 5
  • november 4
  • október 5
  • szeptember 4
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2015

  • december 3
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 6
  • február 4
  • január 5

2014

  • december 4
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 5
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2013

  • december 5
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 5
  • augusztus 4
  • július 4
  • június 5
  • május 4
  • április 4
  • március 6
  • február 5
  • január 6

2012

  • december 6
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 7
  • augusztus 5
  • július 5
  • június 8
  • május 8
  • április 8
  • március 9
  • február 8
  • január 9

2011

  • december 8
  • november 9
  • október 9
  • szeptember 9
  • augusztus 9
  • július 9
  • június 9
  • május 9
  • április 8
  • március 9
  • február 8
  • január 8

2010

  • december 10
  • november 9
  • október 9
  • szeptember 9
  • augusztus 9
  • július 7
  • június 7
  • május 9
  • április 8
  • március 8
  • február 7
  • január 10

2009

  • december 8
  • november 1
  • október 1
  • szeptember 1
Címkék
adományok bizalom cigányság civilek együttműködés elvárások eredmények esélyteremtés felelősség generációs szegénység gyerekek hatások hideg hitelesség integráció jövőkép karácsony kirekesztés kommunikáció konfliktusok kudarcok közmunka közösség közösségfejlesztés lehetőségek motiváció munkavállalói kompetenciák mélyszegénység nyomor nyomorúság oktatás segítségnyújtás szegregáció szegregátumok szegénység szocializáció szolidaritás tanulás tehetetlenség támogatások társadalmi leszakadás társadalmi vállalkozás változások állami gondozás érdekek

Nyomor széle | A leszakadók Magyarországon

Ez is egy HVG blog!

Egyéb kiadványok —

  • HVG
  • HVG360
  • jobline.hu
  • adózóna
  • eduline
  • HVG Könyvek
  • HVG Állásbörze
  • bolt.hvg.hu

Kövess minket! —

Keresés a(z) Nyomor széle oldalon —

  • Hirdetési információk
  • Adatvédelmi tájékoztató
  • Cookie-kezelési tájékoztató
  • Impresszum

HVG Kiadó Zrt. © 2020 - 2025