Skip to content
Nyomor széle

Címke: magántanuló

  • Nyomor széle
  • Címkék: "magántanuló"
667. Magántanulóként…de merre?
667. Magántanulóként…de merre?

667. Magántanulóként…de merre?

2019.02.02. L. Ritók Nóra

Azt hiszem, az elmúlt évek szociál- és oktatáspolitikájában az egymást erősítő negatív hatások mostanra teremtettek olyan helyzetet, amiben kimondható: az iskolákon belül megoldhatatlan, kezelhetetlen lett egy problémahalmaz, ami egyre több gyerekben csúcsosodik...

Tovább olvasom

általános iskola jövőkép lehetőségek magántanuló rendszerszintű viszonyulás tanulási és szocializációs problémák
238. Magántanuló
238. Magántanuló

238. Magántanuló

2011.10.20. L. Ritók Nóra

Sok fejtörést okoz a hiányzás. Intézménynek és családnak egyaránt. Sokszor a kényszerítő eszköz, a családi pótlék megvonása sem használ. Néha mindenki...

Tovább olvasom

hiányzás Híd program magántanuló
173. Magántanuló
173. Magántanuló

173. Magántanuló

2011.03.12. L. Ritók Nóra

Fura ez a magántanulói státusz. Hogy miként jut el egy általános iskola addig, hogy ez legyen a legjobb megoldás. Hátrányos helyzetűnek ebből a státuszból ritkán lehet karriert...

Tovább olvasom

karrier magántanuló problémás gyerek
BEMUTATKOZÁS

Nap mint nap tapasztalom közvetlen környezetemben, hogy a mélyszegénységben élőknek esélyük, sőt reményük sincs a minőségi életre. Ismerem az oktatás, a szociális szféra és az egészségügy egymással párhuzamosan futó, egymást erősíteni képtelen programjait. Érzékelem a hivatali és az emberi szemlélet között tátongó mérhetetlen űrt. És látom azt is, sokan milyen könnyen ítélkeznek, anélkül, hogy ismernék a helyzetet. Azt akarom, hogy változzanak a dolgok, ezért kezdtem írni ezt a naplót.

igazgyongyalapitvany.hu

Kövess minket
Ajánló – ezek is érdekelhetnek
  • 435. Célt tévesztett büntetések
    435. Célt tévesztett büntetések

    435. Célt tévesztett büntetések

    2014.09.13. L. Ritók Nóra

    Mi is azt szeretnénk, ha a jogkövető magatartás általános lenne, ott is, a szegregátumokban, és mindenhol, ahol az ott élők megjelennek.Sokat beszélünk erről, gyereknek, felnőttnek, ám a hatás akkor a legerősebb, ha valami konkrét eset történik, amiben megsértik a szabályokat, és ezért büntetés jár. Ilyenkor a visszacsatolásnak gyorsnak kell lennie,...

    Tovább olvasom

    büntetések jogkövető magatartás ügyintézések
  • 105. Nyomásgyakorlás
    105. Nyomásgyakorlás

    105. Nyomásgyakorlás

    2010.07.16. L. Ritók Nóra

    Nem tudom, mikor alakul ki együttműködés a hivatalok, és a civil szféra között. Tartok tőle, hogy nagyon soká. És nem tudom, hogy ennek a hivatali, vagy az emberi gátjai a...

    Tovább olvasom

    bűnbak együttműködés segítség
  • 495. Újratervezés ugyanúgy
    495. Újratervezés ugyanúgy

    495. Újratervezés ugyanúgy

    2015.10.25. L. Ritók Nóra

    Ugyanabban a körben járunk mindig. Nem változik túl sok minden. Visszatérünk mindig, először megállapítunk, megtanácskozunk, aztán célokat tűzünk ki, lebonyolítunk programokat, ezeket kiértékeljük, pozitívan persze, mintha változott volna bármi, aztán…. kezdjük az egészet...

    Tovább olvasom

    1974 eredménytelenség mantrázás roma integráció
  • 249. Kinek kell jobban a segítség?
    249. Kinek kell jobban a segítség?

    249. Kinek kell jobban a segítség?

    2011.11.27. L. Ritók Nóra

    Az ember dolgozik azokkal, akiknek semmije sincs, akiknek soha nem is volt, akik már megszokták ezt az állapotot. De vannak mások is. Akik most csúsznak le...

    Tovább olvasom

    lecsúszás nyomor segítségnyújtás
  • 225. Egy álom
    225. Egy álom

    225. Egy álom

    2011.09.04. L. Ritók Nóra

    Emlékszem erre a szlogenre: merjünk nagyot álmodni…Hát merünk. De ezt is meghatározzák a...

    Tovább olvasom

    beosztás nyomorúság vágyak
  • 547. A tanulás és a szegénység
    547. A tanulás és a szegénység

    547. A tanulás és a szegénység

    2016.10.23. L. Ritók Nóra

    A hét egyik híre volt, amit aztán a sajtó jócskán felkapott, hogy a Gandhi Gimnáziumban tartott ünnepségen kormányzati szintről elhangzott: tanulással és kitartással lehet kijutni a...

    Tovább olvasom

    átörökítés esélyt nem adó rendszerek kitörés szegénység tanulás
Archívum

2025

  • december 2
  • november 4
  • október 5
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2024

  • december 4
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2023

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 5
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2022

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2021

  • december 4
  • november 4
  • október 5
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 5
  • január 4

2020

  • december 4
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 3
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2019

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 5
  • augusztus 4
  • július 4
  • június 5
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2018

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 6
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2017

  • december 5
  • november 4
  • október 5
  • szeptember 3
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 4
  • április 6
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2016

  • december 5
  • november 4
  • október 5
  • szeptember 4
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2015

  • december 3
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 6
  • február 4
  • január 5

2014

  • december 4
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 5
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2013

  • december 5
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 5
  • augusztus 4
  • július 4
  • június 5
  • május 4
  • április 4
  • március 6
  • február 5
  • január 6

2012

  • december 6
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 7
  • augusztus 5
  • július 5
  • június 8
  • május 8
  • április 8
  • március 9
  • február 8
  • január 9

2011

  • december 8
  • november 9
  • október 9
  • szeptember 9
  • augusztus 9
  • július 9
  • június 9
  • május 9
  • április 8
  • március 9
  • február 8
  • január 8

2010

  • december 10
  • november 9
  • október 9
  • szeptember 9
  • augusztus 9
  • július 7
  • június 7
  • május 9
  • április 8
  • március 8
  • február 7
  • január 10

2009

  • december 8
  • november 1
  • október 1
  • szeptember 1
Címkék
adományok bizalom cigányság civilek együttműködés elvárások eredmények esélyteremtés felelősség generációs szegénység gyerekek hatások hideg hitelesség integráció jövőkép karácsony kirekesztés kommunikáció konfliktusok kudarcok közmunka közösség közösségfejlesztés lehetőségek motiváció munkavállalói kompetenciák mélyszegénység nyomor nyomorúság oktatás segítségnyújtás szegregáció szegregátumok szegénység szocializáció szolidaritás tanulás tehetetlenség támogatások társadalmi leszakadás társadalmi vállalkozás változások állami gondozás érdekek

Nyomor széle | A leszakadók Magyarországon

Ez is egy HVG blog!

Egyéb kiadványok —

  • HVG
  • HVG360
  • jobline.hu
  • adózóna
  • eduline
  • HVG Könyvek
  • HVG Állásbörze
  • bolt.hvg.hu

Kövess minket! —

Keresés a(z) Nyomor széle oldalon —

  • Hirdetési információk
  • Adatvédelmi tájékoztató
  • Cookie-kezelési tájékoztató
  • Impresszum

HVG Kiadó Zrt. © 2020 - 2025