Skip to content
Nyomor széle

Címke: közösségi normák

  • Nyomor széle
  • Címkék: "közösségi normák"
592. Közösségi normák
592. Közösségi normák

592. Közösségi normák

2017.08.26. L. Ritók Nóra

Nagyon sokat dolgoztunk már azért, hogy a szegregált körülmények között élők, legyenek azok felnőttek, vagy gyerekek, értsék, melyek azok a közösségi normák, ami az ő környezetükön kívül van. Próbáljuk rávezetni őket erre, hogy segítsük az integrálódásukat,...

Tovább olvasom

identitás integráció közösségi normák mintaközvetítés példaadás pozíciók
BEMUTATKOZÁS

Nap mint nap tapasztalom közvetlen környezetemben, hogy a mélyszegénységben élőknek esélyük, sőt reményük sincs a minőségi életre. Ismerem az oktatás, a szociális szféra és az egészségügy egymással párhuzamosan futó, egymást erősíteni képtelen programjait. Érzékelem a hivatali és az emberi szemlélet között tátongó mérhetetlen űrt. És látom azt is, sokan milyen könnyen ítélkeznek, anélkül, hogy ismernék a helyzetet. Azt akarom, hogy változzanak a dolgok, ezért kezdtem írni ezt a naplót.

igazgyongyalapitvany.hu

Kövess minket
Ajánló – ezek is érdekelhetnek
  • 258. Jövőkép
    258. Jövőkép

    258. Jövőkép

    2011.12.30. L. Ritók Nóra

    Nem tudom, mit hoz a 2012-es esztendő. Biztosan nem lesz könnyű. Nagyon féltem azt az 1 millió embert, aki a létminimum alatt él. És azt hiszem, másokat...

    Tovább olvasom

    elvonások mélyszegénység tűréshatár
  • 325. Üvegikonok
    325. Üvegikonok

    325. Üvegikonok

    2012.09.21. L. Ritók Nóra

    Sokan nem értik. Hogy mi köze a képzőművészetnek az integrációhoz? Azt gondolják, ez csak rajzolgatás, nem komoly, sőt, szinte fölösleges dolog. Gyerekes passzió. Amit el kell hagynia az embernek, ha...

    Tovább olvasom

  • 688. Vége a tanévnek…

    2019.06.30. L. Ritók Nóra

    Nem volt egyszerű ez a tanév sem. Az alapítvány művészeti iskolájában hat településen 638 gyerek tanult, az általános iskolák több településen szegregáltak, vagy erősen szegregálódnak, így logikus, hogy nálunk is meghatározó a hátrányos helyzetűek aránya, bár mi gyúrunk is rá, hogy behívjuk őket ebbe a tevékenységbe. Mert pontosan tudjuk, mit...

    Tovább olvasom

    eredmények kudarcok szegregáció tanév vége tanoda
  • 50. Korai fejlesztés
    50. Korai fejlesztés

    50. Korai fejlesztés

    2009.12.27. L. Ritók Nóra

    Az már rég teljesen világos számomra, hogy az, hová születik egy gyermek meghatározza az életét. Mégis nehéz a különbségeket és lehetőségeket látva feldolgoznom magamban a helyzeteket. Pedig próbálom tudomásul venni. Csak azt utálom, hogy úgy csinálunk, mintha az esély mindenhol...

    Tovább olvasom

    esély korai fejlesztés SNI
  • 994. Tehetségek a szegénységben
    994. Tehetségek a szegénységben

    994. Tehetségek a szegénységben

    2025.05.23. L. Ritók Nóra

    A tehetséggondozás központi kérdés ma a közoktatásban, sajnos a felzárkóztatás, esélyteremtés nem kap töredéknyi hangsúlyt sem. Emlékszem, egyszer írtam valahol arról, milyen jó lenne, ha az un. Tehetségpontok Hálózata mellett lenne egy Esélypontok Hálózat is, ami a szegénységben élőkre fókuszál. Hallgatom sok fórumon, hogy a tehetséggondozás módszertani háttere milyen szépen fejlődik, milyen rendszereket fejlesztenek a mérésekre. Létezik már óvodai tehetséggondozó program is, ami szuper, hiszen minél hamarabb figyelünk fel a tehetségekre, annál nagyobb az esély a kiteljesedésre.  Minden gyermek tehetséges valamiben, mi is erre építünk, próbáljuk átgyűrűztetni a pozitív hatásokat a többi területre. 

    Tovább olvasom

    attitűd család iskola iskolai lemorzsolódás tehetség tehetséggondozás
  • 858. (Ki)útkeresés
    858. (Ki)útkeresés

    858. (Ki)útkeresés

    2022.10.10. L. Ritók Nóra

    Vannak, akik elmennek…és vannak, akik maradnak. Mindenki dönt, tudása, lehetőségei, felelősségérzete, kiégési szintje alapján. Mindenkit meg lehet érteni, a távozókat (menekülőket) és a maradókat...

    Tovább olvasom

    demokráciadeficit egó együttműködés etika gyűlölet jövőkép közösség
Archívum

2025

  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2024

  • december 4
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2023

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 5
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2022

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2021

  • december 4
  • november 4
  • október 5
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 5
  • január 4

2020

  • december 4
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 3
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2019

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 5
  • augusztus 4
  • július 4
  • június 5
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2018

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 6
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2017

  • december 5
  • november 4
  • október 5
  • szeptember 3
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 4
  • április 6
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2016

  • december 5
  • november 4
  • október 5
  • szeptember 4
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2015

  • december 3
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 6
  • február 4
  • január 5

2014

  • december 4
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 5
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2013

  • december 5
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 5
  • augusztus 4
  • július 4
  • június 5
  • május 4
  • április 4
  • március 6
  • február 5
  • január 6

2012

  • december 6
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 7
  • augusztus 5
  • július 5
  • június 8
  • május 8
  • április 8
  • március 9
  • február 8
  • január 9

2011

  • december 8
  • november 9
  • október 9
  • szeptember 9
  • augusztus 9
  • július 9
  • június 9
  • május 9
  • április 8
  • március 9
  • február 8
  • január 8

2010

  • december 10
  • november 9
  • október 9
  • szeptember 9
  • augusztus 9
  • július 7
  • június 7
  • május 9
  • április 8
  • március 8
  • február 7
  • január 10

2009

  • december 8
  • november 1
  • október 1
  • szeptember 1
Címkék
adományok bizalom cigányság civilek együttműködés elvárások eredmények esélyteremtés felelősség generációs szegénység gyerekek hatások hideg hitelesség integráció jövőkép karácsony kirekesztés kommunikáció konfliktusok kudarcok közmunka közösség közösségfejlesztés lehetőségek motiváció munkavállalói kompetenciák mélyszegénység nyomor nyomorúság oktatás roma integráció segítségnyújtás szegregáció szegregátumok szegénység szocializáció szolidaritás tanulás tehetetlenség társadalmi leszakadás társadalmi vállalkozás változások állami gondozás érdekek

Nyomor széle | A leszakadók Magyarországon

Ez is egy HVG blog!

Egyéb kiadványok —

  • HVG
  • HVG360
  • jobline.hu
  • adózóna
  • eduline
  • HVG Könyvek
  • HVG Állásbörze
  • bolt.hvg.hu

Kövess minket! —

Keresés a(z) Nyomor széle oldalon —

  • Hirdetési információk
  • Adatvédelmi tájékoztató
  • Cookie-kezelési tájékoztató
  • Impresszum

HVG Kiadó Zrt. © 2020 - 2025