Skip to content
Nyomor széle

Címke: iskolai hiányzás

  • Nyomor széle
  • Címkék: "iskolai hiányzás"
131. Nyiratkozás
131. Nyiratkozás

131. Nyiratkozás

2010.10.20. L. Ritók Nóra

 A negyedik hetet kezdték hiányozni az iskolában. Mind a négy gyerek. Hiába a figyelmeztetés, a kérés. Muszáj volt a dolgot megcsinálni. Különben még most sincsenek...

Tovább olvasom

családi dolgok iskolai hiányzás segítés
126. Megint a fejtetű….
126. Megint a fejtetű….

126. Megint a fejtetű….

2010.10.02. L. Ritók Nóra

Minden tanévvel újra kezdődik. És megoldás újra nincs. Megint eljárások vannak, kipipálva, hogy megtörtént, addig követve, amíg a törvény előírja. Utána már senki nem tehető felelőssé. Ja, dehogynem: a szülő. Eddig eljutunk minden évben. De ettől semmi nem...

Tovább olvasom

fejtetű iskolai hiányzás pénztelenség
BEMUTATKOZÁS

Nap mint nap tapasztalom közvetlen környezetemben, hogy a mélyszegénységben élőknek esélyük, sőt reményük sincs a minőségi életre. Ismerem az oktatás, a szociális szféra és az egészségügy egymással párhuzamosan futó, egymást erősíteni képtelen programjait. Érzékelem a hivatali és az emberi szemlélet között tátongó mérhetetlen űrt. És látom azt is, sokan milyen könnyen ítélkeznek, anélkül, hogy ismernék a helyzetet. Azt akarom, hogy változzanak a dolgok, ezért kezdtem írni ezt a naplót.

igazgyongyalapitvany.hu

Kövess minket
Ajánló – ezek is érdekelhetnek
  • 867. Sajátos nevelési igényű gyermekek a rendszerben
    867. Sajátos nevelési igényű gyermekek a rendszerben

    867. Sajátos nevelési igényű gyermekek a rendszerben

    2022.12.16. L. Ritók Nóra

    Ha valaki beüti a google-ba, hogy növekszik a sajátos nevelési igényű gyerekek száma, akkor évekre visszamenőleg hasonló tartalmú cikkeket olvashat, szakmai elemzéseket, jelzéseket nemcsak a számadatokról, hanem arról is, hogy kevés a szakember, a forrás, és nem biztosított megfelelően a gyerekek fejlesztése. Sehol sem egyszerű a helyzet, de a szolgáltatáshiányos leszakadó térségekben, a szegregátumokban, ahol gyakran maguk a szülők is érintettek, ott nagyon erősen látszik a baj. Van olyan szegregált osztály ma, ahol 19 gyerekből 14 integrálható SNI (sajátos nevelési igényű), vagy BTM tanuló. A tanító, aki nem gyógypedagógus, aki mellett nincs fejlesztőpedagógus, pedagógia asszisztens, hogy tudna megfelelni a rá nehezedő elvárásoknak?

    Tovább olvasom

    esélyek esélytelenség inklúzió iskolarendszer sajátos nevelési igényű gyerekek szakemberellátottság szegregáció
  • 387. A szegénység
    387. A szegénység

    387. A szegénység

    2013.10.19. L. Ritók Nóra

    Ezen a héten többet foglalkozott vele a sajtó, hiszen most volt a szegénység világnapja. Ilyenkor kicsit beleborzonganak a hírolvasók a világ különféle országaiból származó fotókba, és mindenki szerencsésnek érzi magát, hogy nem ott él, és nem...

    Tovább olvasom

    a szegénység világnapja közelről látni segíteni
  • 813. Párhuzamos valóságok
    813. Párhuzamos valóságok

    813. Párhuzamos valóságok

    2021.11.28. L. Ritók Nóra

    Elolvastam a kormányrendeletet a Felzárkózási Stratégia 2030 végrehajtásának a 2021-24. évekre szóló kormányzati intézkedési tervéről, és kicsit visszaolvastam magát a Nemzeti Felzárkózási Stratégiát...

    Tovább olvasom

    felzárkózási stratégia humán erőforrás valós kép intézkedési terv rendszerszintű önreflexió szegregált oktatás társadalmi hatékonyságmérés társadalmi leszakadás
  • 878. A rendszerbe kódolt viszonyulások
    878. A rendszerbe kódolt viszonyulások

    878. A rendszerbe kódolt viszonyulások

    2023.03.03. L. Ritók Nóra

    Mióta próbálom értelmezni ezt az egész dolgot, amit társadalmi leszakadásnak nevezünk, azóta erősödik bennem a megtapasztalás, hogy a rendszeren belül nem hangosodnak ki a problémák megfelelően. Sokat figyeltem, melyek azok a tényezők, amelyek blokkolják ezt, mi az, ami miatt a rendszer működésében kódolva van a hibák elkendőzése. A társadalmi leszakadás problémaköre ennek a vizsgálódásnak tökéletes terepe. Minden területen, az oktatáson át a gyermekvédelemig, a szociális ágazattól a foglalkoztatásig, vagy az egészségügyig.

    Tovább olvasom

    gyűlöletkeltés intézményrendszer jövőkép kirekesztés központi elvárás társadalmi leszakadás
  • 185. Civil kontroll
    185. Civil kontroll

    185. Civil kontroll

    2011.04.22. L. Ritók Nóra

    Megint egy konfliktus. Az intézményrendszerrel. Mert ők tökéletesen működnek. Én meg nem mondok...

    Tovább olvasom

    beleszólás civil kontroll hivatali protokoll
  • 682. Szakemberképzés
    682. Szakemberképzés

    682. Szakemberképzés

    2019.05.19. L. Ritók Nóra

    Sokszor jelentkeznek be hozzánk csoportok látogatóba. Szinte nem telik el hét, hogy ne jönne valaki. Jönnek egyetemi csoportok is, különféle programokban, elsősorban érzékenyítési céllal, terepi tapasztalatokért. És persze hívnak is minket, hogy a képzésen belül mutassuk be a munkánkat, többnyire itt is az a cél, hogy halljanak erről az egészről. Jönnek...

    Tovább olvasom

    a szegénység oktatásra gyakorolt hatása érzékenyítés gyakorlóiskolák szakemberképzés szegregáció szociális tudás
Archívum

2025

  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2024

  • december 4
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2023

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 5
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2022

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2021

  • december 4
  • november 4
  • október 5
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 5
  • január 4

2020

  • december 4
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 3
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2019

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 5
  • augusztus 4
  • július 4
  • június 5
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2018

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 6
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2017

  • december 5
  • november 4
  • október 5
  • szeptember 3
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 4
  • április 6
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2016

  • december 5
  • november 4
  • október 5
  • szeptember 4
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2015

  • december 3
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 6
  • február 4
  • január 5

2014

  • december 4
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 5
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2013

  • december 5
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 5
  • augusztus 4
  • július 4
  • június 5
  • május 4
  • április 4
  • március 6
  • február 5
  • január 6

2012

  • december 6
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 7
  • augusztus 5
  • július 5
  • június 8
  • május 8
  • április 8
  • március 9
  • február 8
  • január 9

2011

  • december 8
  • november 9
  • október 9
  • szeptember 9
  • augusztus 9
  • július 9
  • június 9
  • május 9
  • április 8
  • március 9
  • február 8
  • január 8

2010

  • december 10
  • november 9
  • október 9
  • szeptember 9
  • augusztus 9
  • július 7
  • június 7
  • május 9
  • április 8
  • március 8
  • február 7
  • január 10

2009

  • december 8
  • november 1
  • október 1
  • szeptember 1
Címkék
adományok bizalom cigányság civilek együttműködés elvárások eredmények esélyteremtés felelősség generációs szegénység gyerekek hatások hideg hitelesség integráció jövőkép karácsony kirekesztés kommunikáció konfliktusok kudarcok közmunka közösség közösségfejlesztés lehetőségek motiváció munkavállalói kompetenciák mélyszegénység nyomor nyomorúság oktatás roma integráció segítségnyújtás szegregáció szegregátumok szegénység szocializáció szolidaritás tanulás tehetetlenség társadalmi leszakadás társadalmi vállalkozás változások állami gondozás érdekek

Nyomor széle | A leszakadók Magyarországon

Ez is egy HVG blog!

Egyéb kiadványok —

  • HVG
  • HVG360
  • jobline.hu
  • adózóna
  • eduline
  • HVG Könyvek
  • HVG Állásbörze
  • bolt.hvg.hu

Kövess minket! —

Keresés a(z) Nyomor széle oldalon —

  • Hirdetési információk
  • Adatvédelmi tájékoztató
  • Cookie-kezelési tájékoztató
  • Impresszum

HVG Kiadó Zrt. © 2020 - 2025