Skip to content
Nyomor széle

Címke: hatalomvágy

  • Nyomor széle
  • Címkék: "hatalomvágy"
651. Rádöbbenteni
651. Rádöbbenteni

651. Rádöbbenteni

2018.10.15. L. Ritók Nóra

Írja nekem a héten egy kedves, jó szándékú, ám az egészet nehezen értő támogató, hogy kitalált valamit, aminek az a célja, hogy a gyerekeket rádöbbentse, tanulniuk kell. És ehhez szerinte az jó út, ha olyan közegbe visszük őket, kirándulni, ahol látják, máshogy élnek gyerekek, családok. És akkor, ott, majd...

Tovább olvasom

hatalomvágy jövőkép közösségi szabályok rádöbbenés szegregátumok
349. A legnagyobb nehézség
349. A legnagyobb nehézség

349. A legnagyobb nehézség

2013.02.06. L. Ritók Nóra

Mindig mondom, mintegy biztatásként, mindenkinek: ha egyszerű lenne, már rég megoldódott volna. De nem...

Tovább olvasom

demokráciára nevelés hatalomvágy konfliktusok
BEMUTATKOZÁS

Nap mint nap tapasztalom közvetlen környezetemben, hogy a mélyszegénységben élőknek esélyük, sőt reményük sincs a minőségi életre. Ismerem az oktatás, a szociális szféra és az egészségügy egymással párhuzamosan futó, egymást erősíteni képtelen programjait. Érzékelem a hivatali és az emberi szemlélet között tátongó mérhetetlen űrt. És látom azt is, sokan milyen könnyen ítélkeznek, anélkül, hogy ismernék a helyzetet. Azt akarom, hogy változzanak a dolgok, ezért kezdtem írni ezt a naplót.

igazgyongyalapitvany.hu

Kövess minket
Ajánló – ezek is érdekelhetnek
  • 838. A rend és a társadalmi leszakadás
    838. A rend és a társadalmi leszakadás

    838. A rend és a társadalmi leszakadás

    2022.05.22. L. Ritók Nóra

    Sok pedagógus kapott rémülten a fejéhez, mikor meghallotta a közoktatás Belügyminisztériumhoz csatolását, majd ijedt meg még jobban, mikor a bizottsági meghallgatáson Pintér Sándor miniszter úr vázolta a számára fontos prioritásokat. Sokan írtunk is a gondolatainkról a közösségi médiában, és foglalkozott vele a sajtó is, persze csak az...

    Tovább olvasom

    belügyminisztérium iskolai erőszak iskolarendőr kamerarendszer közoktatás pedagógia rend
  • 653. Hogy viselkedjen egy közszereplő?
    653. Hogy viselkedjen egy közszereplő?

    653. Hogy viselkedjen egy közszereplő?

    2018.10.28. L. Ritók Nóra

    Talán azzal kezdem, hogy kerültem ebbe a facebook által kreált kategóriába… Amikor az ismerőseim száma meghaladta az ötezret, és nem tudtam többet elfogadni, akkor javasolták a közösségi médiában járatosak, hogy nyissak egy hivatalos oldalt. Akkor alaposan átnéztem a facebook által felkínált kategóriákat, de sem pedagógus, sem szociális munkás kategória nem...

    Tovább olvasom

    alázás elvárások közszereplő lázítás segítő civil tedd a jót változások előidézése
  • 733. Boldogság, szegénység
    733. Boldogság, szegénység

    733. Boldogság, szegénység

    2020.05.10. L. Ritók Nóra

    Emlékszem, régebben is felmerült, akkor a gyerekeink rajza kapcsán. Azt kérdezték tőlem, hogy, ha a gyerekek szegénységben élnek, akkor miért ilyen vidámak a rajzaik ? Akkor pont egy olyan sorozatunk is volt, ahol a szeméttelepről is készültek rajzok, mosolygós, gyűjtögetős, bungaló-építős képek. Pont azoknak a rajzoknak a példáján magyaráztam el,...

    Tovább olvasom

    boldogság esélyek jövőkép keretek készségek lehetőségek örömök szegénység társadalmi szakadék
  • 626. Lépésről lépésre a „képessé tevés”-ben
    626. Lépésről lépésre a „képessé tevés”-ben

    626. Lépésről lépésre a „képessé tevés”-ben

    2018.04.22. L. Ritók Nóra

    A munkánk lényege a kitartó, türelmes építkezés, amelyben a legfontosabb vezérfonal a „képessé tevés”. Lehet, hiú ábrándnak tűnik, de én pl. hiszek abban, hogy a mi társadalmi vállalkozásunk, ami egy fejlesztés, csak jelenlegi állapotában hordozza a társadalmi, szociális jelzőt, és a jövőben képessé válik olyan vállalkozássá válni, mint a többi....

    Tovább olvasom

    fejlesztés helyzetbe hozás jövőkép képzés tanulás társadalmi vállalkozás türelem
  • 72. Szabad iskolaválasztás és szegregáció
    72. Szabad iskolaválasztás és szegregáció

    72. Szabad iskolaválasztás és szegregáció

    2010.03.13. L. Ritók Nóra

    Az már a kezdetekben is nyilvánvaló volt, hogy a halmozottan hátrányos helyzetű (zömében cigány származású) gyerekek integrálásának törekvései, és a szabad iskolaválasztás egymással ellentétesen ható...

    Tovább olvasom

    egyházi iskolák haolmozottan hátrányos helyzetű gyerekek szegregáció
  • 794. A kirekesztés elleni küzdelem dilemmái
    794. A kirekesztés elleni küzdelem dilemmái

    794. A kirekesztés elleni küzdelem dilemmái

    2021.07.18. L. Ritók Nóra

    Azt gondolom, ebben a munkában, amit végzünk, a legfontosabb az előítéletek, a kirekesztés, a gyűlölet ellen küzdeni. Ahogy ezt most leírtam, az egy folyamat is…ami sajnos, az utóbbi években így halad, e mentén. Mert előítélet volt mindig, van is, mindenkiben, kérdés szerintem az, hogy felismeri-e az illető, és tudja-e kezelni,...

    Tovább olvasom

    kirekesztés. gyűlölet LMBTQ előítéletek szemléletváltás
Archívum

2025

  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2024

  • december 4
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2023

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 5
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2022

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2021

  • december 4
  • november 4
  • október 5
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 5
  • január 4

2020

  • december 4
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 3
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2019

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 5
  • augusztus 4
  • július 4
  • június 5
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2018

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 6
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2017

  • december 5
  • november 4
  • október 5
  • szeptember 3
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 4
  • április 6
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2016

  • december 5
  • november 4
  • október 5
  • szeptember 4
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2015

  • december 3
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 6
  • február 4
  • január 5

2014

  • december 4
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 5
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2013

  • december 5
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 5
  • augusztus 4
  • július 4
  • június 5
  • május 4
  • április 4
  • március 6
  • február 5
  • január 6

2012

  • december 6
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 7
  • augusztus 5
  • július 5
  • június 8
  • május 8
  • április 8
  • március 9
  • február 8
  • január 9

2011

  • december 8
  • november 9
  • október 9
  • szeptember 9
  • augusztus 9
  • július 9
  • június 9
  • május 9
  • április 8
  • március 9
  • február 8
  • január 8

2010

  • december 10
  • november 9
  • október 9
  • szeptember 9
  • augusztus 9
  • július 7
  • június 7
  • május 9
  • április 8
  • március 8
  • február 7
  • január 10

2009

  • december 8
  • november 1
  • október 1
  • szeptember 1
Címkék
adományok bizalom cigányság civilek együttműködés elvárások eredmények esélyteremtés felelősség generációs szegénység gyerekek hatások hideg hitelesség integráció jövőkép karácsony kirekesztés kommunikáció konfliktusok kudarcok közmunka közösség közösségfejlesztés lehetőségek motiváció munkavállalói kompetenciák mélyszegénység nyomor nyomorúság oktatás segítségnyújtás szegregáció szegregátumok szegénység szocializáció szolidaritás tanulás tehetetlenség támogatások társadalmi leszakadás társadalmi vállalkozás változások állami gondozás érdekek

Nyomor széle | A leszakadók Magyarországon

Ez is egy HVG blog!

Egyéb kiadványok —

  • HVG
  • HVG360
  • jobline.hu
  • adózóna
  • eduline
  • HVG Könyvek
  • HVG Állásbörze
  • bolt.hvg.hu

Kövess minket! —

Keresés a(z) Nyomor széle oldalon —

  • Hirdetési információk
  • Adatvédelmi tájékoztató
  • Cookie-kezelési tájékoztató
  • Impresszum

HVG Kiadó Zrt. © 2020 - 2025