Skip to content
Nyomor széle

Címke: gyermekbántalmazás

  • Nyomor széle
  • Címkék: "gyermekbántalmazás"
78. Gyermekáldozatok
78. Gyermekáldozatok

78. Gyermekáldozatok

2010.04.05. L. Ritók Nóra

Sok megrázó dolgot tapasztalunk, élünk át, ha a mélyszegénységben élőkkel foglalkozunk. A legnehezebben azt viselem, ha gyerekeket ér valami baj. Akkor is, ha a dolog véletlenül történik, és főleg, ha...

Tovább olvasom

családgondozás gyermekbántalmazás
BEMUTATKOZÁS

Nap mint nap tapasztalom közvetlen környezetemben, hogy a mélyszegénységben élőknek esélyük, sőt reményük sincs a minőségi életre. Ismerem az oktatás, a szociális szféra és az egészségügy egymással párhuzamosan futó, egymást erősíteni képtelen programjait. Érzékelem a hivatali és az emberi szemlélet között tátongó mérhetetlen űrt. És látom azt is, sokan milyen könnyen ítélkeznek, anélkül, hogy ismernék a helyzetet. Azt akarom, hogy változzanak a dolgok, ezért kezdtem írni ezt a naplót.

igazgyongyalapitvany.hu

Kövess minket
Ajánló – ezek is érdekelhetnek
  • 279. Ki lehet valamit találni?
    279. Ki lehet valamit találni?

    279. Ki lehet valamit találni?

    2012.03.12. L. Ritók Nóra

    Amikor elkezdtem, még én is másképp gondoltam. Pl. hogy ezekben a mélyszegénységben élő közösségekben a mentálhigiénés programok a legfontosabbak. De hamar rájöttem, semmi sem hoz olyan látványos javulást, mintha értelmes, teremtő munka körvonalaz valami jövőt...

    Tovább olvasom

    jövő mélyszegénység munka
  • 886. Ismétlődő mintázatok
    886. Ismétlődő mintázatok

    886. Ismétlődő mintázatok

    2023.04.30. L. Ritók Nóra

    Azt hiszem, valahol itt van a legfontosabb beavatkozási pont a generációs szegénységben. Az ismétlődő körökben, ahol ugyanazzal az életstratégiával, értékrenddel, életmóddal találkozhatunk. Vagyis azzal, amit a család átad a következő generációnak. Erre kellene hatni, és ez a legnehezebb. Aki nem ismeri közelről, nyilván azt gondolhatja, az iskola elég…. aki tanul, az másképp gondolkodik majd. Az majd más életstratégiát épít.  De sajnos ez nem ilyen egyszerű. A tanulást megakasztja a család, kinél, mikor… Van, akivel elindulni is nehezebb, más nagy reményekkel indul, aztán lassan kialszik, átveszi a helyét más. Hány ígéretesnek tűnő, jól induló gyerek esett vissza az évek alatt a környezetünkben! Sokáig azt hittem, ha a középiskola feléig eljut valaki, motiváltan, eredményesen, már nem lehet baj. De sajnos megdőlt ez is… hányszor kellett kimondanunk: ennyi volt. Ennyi volt a remény, a hit, az akarat, elengedte az esélyt, pedig már csak egy lépésnyire volt, mert valami fontosabb lett, valami, ami a családban “úgy szokott lenni”, ami ott tartotta, nem engedte lépni, nem engedte más lenni. Ami erősebb volt nálunk. 

    Tovább olvasom

    átörökített szocializáció felismerés ismétlődő mintázatok oktatás társadalmi leszakadás új rendszerek
  • 671. Lányok, lehetőségek
    671. Lányok, lehetőségek

    671. Lányok, lehetőségek

    2019.03.03. L. Ritók Nóra

    Az ember sokszor évekig azt hiszi egy-egy gyereknél, hogy sikerül kirángatni onnan, ahova a sorsa szerint rendeltetett. Mellette vagyunk, segítjük, mentoráljuk, támogatjuk, és mielőtt látszana a vége, hirtelen összeomlani látszik minden. Mert kiderül, kevesek voltunk. Pedig többet tettünk bele, mint bárki más. Többet, mint a család….vagy inkább mást, olyat, amiből...

    Tovább olvasom

    lányok lehetőségek mélyszegénység női sorsok tanulás tehetetlenség terhesség
  • 985. Együttműködés a jelzőrendszerrel
    985. Együttműködés a jelzőrendszerrel

    985. Együttműködés a jelzőrendszerrel

    2025.03.21. L. Ritók Nóra

    Ebben a munkában, amit a generációs szegénység ellen viszünk, fontos pillér volt a kezdetektől az együttműködés az intézményrendszerrel. Mert nem egy civil „zárványt” akartunk, hiszen a probléma megoldása szempontjából ez mit sem ér, hanem egy olyan munkakultúrát, amiben mindenki hozzá tudja tenni a magáét, és a hatások egybefésülésével támogathatjuk a változást. Nemrég egy előadásban fogalmaztam meg, hogy az intézményrendszert együttműködővé tenni nem kisebb kihívás, mint a generációs szegénységben élő családokat. Gondolhatnák most sokan, hogy miért olyan nehéz ez? Hiszen mi segítünk… a mi civil eszközeinkkel.

    Tovább olvasom

    együttműködés határok hatások jelzőrendszer konfliktusok védekezés
  • 1009. A segítő szerep (romantika és valóság)
    1009. A segítő szerep (romantika és valóság)

    1009. A segítő szerep (romantika és valóság)

    2025.09.05. L. Ritók Nóra

    Segíteni jó, megélni, hogy jók vagyunk felemelő érzés. Fontos, hogy ezt átéljük, mert ez fejleszti az empátiánkat, nő a társadalmi szolidaritás, jobbá teszi a világot, szóval, mindenképp egy olyan dolog, ami pozitív változást hozhat a társadalmi szakadék...

    Tovább olvasom

    adományozás alázat fejlesztő segítségnyújtás fontosság glória hatás segítő szerep
  • 851. Még egyszer az online oktatásról
    851. Még egyszer az online oktatásról

    851. Még egyszer az online oktatásról

    2022.08.21. L. Ritók Nóra

    Azt hiszem, a pandémia idején többször írtam erről, közvetlen megtapasztalások alapján, és talán utána is, mikor (naivan) még mindig vártam, hogy lesz valami hiteles adat a hátrányos helyzetű gyerekek online tanulásának méréséről és valami intézkedés az elmaradtak bepótlásáról...

    Tovább olvasom

    digitális eszközök hátrányos helyzetű gyerekek lakhatási szegénység lemaradók online oktatás társadalmi leszakadás vészhelyzet
Archívum

2025

  • szeptember 2
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2024

  • december 4
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2023

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 5
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2022

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2021

  • december 4
  • november 4
  • október 5
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 5
  • január 4

2020

  • december 4
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 3
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2019

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 5
  • augusztus 4
  • július 4
  • június 5
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2018

  • december 5
  • november 4
  • október 4
  • szeptember 6
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2017

  • december 5
  • november 4
  • október 5
  • szeptember 3
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 4
  • április 6
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2016

  • december 5
  • november 4
  • október 5
  • szeptember 4
  • augusztus 4
  • július 5
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 4
  • február 4
  • január 5

2015

  • december 3
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 4
  • május 5
  • április 4
  • március 6
  • február 4
  • január 5

2014

  • december 4
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 4
  • augusztus 5
  • július 4
  • június 5
  • május 4
  • április 4
  • március 5
  • február 4
  • január 4

2013

  • december 5
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 5
  • augusztus 4
  • július 4
  • június 5
  • május 4
  • április 4
  • március 6
  • február 5
  • január 6

2012

  • december 6
  • november 5
  • október 4
  • szeptember 7
  • augusztus 5
  • július 5
  • június 8
  • május 8
  • április 8
  • március 9
  • február 8
  • január 9

2011

  • december 8
  • november 9
  • október 9
  • szeptember 9
  • augusztus 9
  • július 9
  • június 9
  • május 9
  • április 8
  • március 9
  • február 8
  • január 8

2010

  • december 10
  • november 9
  • október 9
  • szeptember 9
  • augusztus 9
  • július 7
  • június 7
  • május 9
  • április 8
  • március 8
  • február 7
  • január 10

2009

  • december 8
  • november 1
  • október 1
  • szeptember 1
Címkék
adományok bizalom cigányság civilek együttműködés elvárások eredmények esélyteremtés felelősség generációs szegénység gyerekek hatások hideg hitelesség integráció jövőkép karácsony kirekesztés kommunikáció konfliktusok kudarcok közmunka közösség közösségfejlesztés lehetőségek motiváció munkavállalói kompetenciák mélyszegénység nyomor nyomorúság oktatás segítségnyújtás szegregáció szegregátumok szegénység szocializáció szolidaritás tanulás tehetetlenség támogatások társadalmi leszakadás társadalmi vállalkozás változások állami gondozás érdekek

Nyomor széle | A leszakadók Magyarországon

Ez is egy HVG blog!

Egyéb kiadványok —

  • HVG
  • HVG360
  • jobline.hu
  • adózóna
  • eduline
  • HVG Könyvek
  • HVG Állásbörze
  • bolt.hvg.hu

Kövess minket! —

Keresés a(z) Nyomor széle oldalon —

  • Hirdetési információk
  • Adatvédelmi tájékoztató
  • Cookie-kezelési tájékoztató
  • Impresszum

HVG Kiadó Zrt. © 2020 - 2025